• TuSSen09

VAd kan man ta för pris på en gammal symaskin?

ska sälja min gamla symaskin som jag ärvt av min mormor, då den bara står och aldrig används har jag nog bättre behov av pengarna. Någon som vet vad man kan ta för pris på en äldre modell, husqvarna tror jag det var. Det är en helt vanlig äldre modell av symaskin, visst är nya rätt dyra va?

tillbaka på ruta 1
  • Svar på tråden VAd kan man ta för pris på en gammal symaskin?
  • lokisse

tyvär kan du inte ta särskilt mycke. tror du tjänar mer pa att behlla den.

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Stårschan

Kolla på Blocket om det finns andra symaskiner ute där du bor, och ta ungefär samma. Några hundralappar borde den väl ändå vara värd, för gamla symaskiner är bra! (Har du möjlighet så behåll den!)

Vänligen tillse att hjärnan är inkopplad i god tid innan du öppnar munnen.
  • Sencha

Nej, det finns kopiösa mängder sådana. Vi sålde våran, trots att det inte var ekonomiskt lönsamt, eftersom vi inte hade plats för den. Tror vi fick 100 kronor. Du kan kolla på blocket, det brukar finnas MÅNGA. Köparens marknad.

• TuSSen09

har kollat runt på blocket och dom flesta tar runt 400-1000 kr beroende på modell. Aja får skriva BUD då så får vi väl se, gäller väl att hitta/få rätt köpare!

tillbaka på ruta 1
  • Stormorsan

En fullt fungerande Husqvarna 2000 säljs för 1000-1500, en grön Automatic säljs för 500 kr och uppåt.

Slumpa inte bort den, gamla Husqvarna vill många ha pga hög kvalitet istället för billiga plastmaskiner i samma prisklass som säljs på Elgiganten och Onoff.

Kolla Blocket som sagt på liknande maskiner.

• TuSSen09

grön automatic?
    husqvarna 2000, jag måste nog kolla vad det är för modell, ja det är ju ingen skitmaskin utan en väl fungerande gammal sak efter min mormor. tung som attans

tillbaka på ruta 1
  • Stormorsan

Japp plocka fram den och kolla vilken modell. Passa även på sätta i sladden och testa om den funkar och att allt är med.

• TuSSen09

Husqvarna Practica modell 4010

den funkar, iallafall sen jag sydde på den sist men jag ska se om jag har nån trådrulle och testa så jag inte säljer något som inte funkar.

den har allt, tom handbok det visste ju inte ens jag

tillbaka på ruta 1
  • Stårschan
    TuSSen09 skrev 2009-11-17 20:18:07 följande:
    Husqvarna Practica modell 4010 den funkar, iallafall sen jag sydde på den sist men jag ska se om jag har nån trådrulle och testa så jag inte säljer något som inte funkar. den har allt, tom handbok det visste ju inte ens jag
    60-talshandböckerna är guld värda. De täcker ALLT man kan behöva veta om symaskinen, är på svenska och är rikligt illustrerade. (Skrivna före slit-och-släng-eran)
  • Stårschan

Samma här...

• TuSSen09

jo jag såg den på blocket jag också, jag ska leta reda på en trådrulle och trä den så ska jag se om den fortfarande funkar men den funka sist

tillbaka på ruta 1
  • TuSSen09

tack för tipset

tillbaka på ruta 1
  • mendixx

Vet nån var jag kan få tag på manualen till en Husqvana 4010 symaskin?

Svar på tråden VAd kan man ta för pris på en gammal symaskin?