• MelinasMamma

Vad använder ni för duschtvå till era barn?

Jag har använt Natusan duschtvål, olja, shampoo och även lotion till min 1 åriga dotter. Men det ska tydligen inte vara nå bra? Ämnena i är tydligen inget bra för ens barn.

Nu har jag köpt hem Lactacyd och den ska vara kanon till både barnet och mig. Vad använder ni för tvål och schampoo till era barn?

• Svar på tråden Vad använder ni för duschtvå till era barn?
  • stinamaräng

DAX tvättcreme(finns på apoteket),löddrar inte och funkar typ som en rengöringslotion,torkar inte alls ut.. Barnängens barnschampo.. Miniderm hudcreme om sonen är torr.

• mausi2008

Till vår dotter som är 19 månader har vi alltid använt Weleda tvål&shampoo i ett. Nu har vi börjat använda Body Shops Burriti Baby Shampoo (eller vad det nu heter) till håret.

• Helene OSV

Oftast ingenting till Valter (15 mån.)
    Urtekram eller Rapsodine till tjejerna (4 & 6 år)

• Majan78

Natusan top-to-toe wash - superbra till både hud och hår, så det behövs inget extra shampoo.

• karmela

Använder varken shampo eller tvål till min dotter (20 mån). Har olja i vattnet (Liberos för tillfället) och smörjer med Mini-Derm efteråt eftersom hon har så torr hud.

• Miralda25

Änglamarks allt-i-ett tvål och barnolja. Vi har även använt bamses schampo badskum länge samt barnängens schampo och badskum.

Det bästa är väl att försöka hitta ekologiska alternativ, utan parabener o andra farligheter. Jag skulle också vilja veta var det finns. Kanske hos hälsokosten?

• Helene OSV
    Miralda25 skrev 2009-11-18 09:25:06 följande:
    Änglamarks allt-i-ett tvål och barnolja. Vi har även använt bamses schampo badskum länge samt barnängens schampo och badskum. Det bästa är väl att försöka hitta ekologiska alternativ, utan parabener o andra farligheter. Jag skulle också vilja veta var det finns. Kanske hos hälsokosten?
    www.bodystore.se
  • mausi2008
    Miralda25 skrev 2009-11-18 09:25:06 följande:
    Änglamarks allt-i-ett tvål och barnolja. Vi har även använt bamses schampo badskum länge samt barnängens schampo och badskum. Det bästa är väl att försöka hitta ekologiska alternativ, utan parabener o andra farligheter. Jag skulle också vilja veta var det finns. Kanske hos hälsokosten?
    Weleda är ett ekologiskt alternativ! Finns att köpa i hälsokostbutiker dock även i lite större snabbköp
  • konkelbär

Vad är det för ämnen som inte är bra för barnet och på vilket sätt, och vart har du hört det?

Svar på tråden Vad använder ni för duschtvå till era barn?