Nån som ska resa till arguineguin på gran canaria i februari??
Hej!
Vår lilla familj ska till sunving resort arguineguin i mitten av februari, å undrar om nån mer ska dit? El om någon varit där & har lite tips kanske :)
Kramar.
Hej!
Vår lilla familj ska till sunving resort arguineguin i mitten av februari, å undrar om nån mer ska dit? El om någon varit där & har lite tips kanske :)
Kramar.
Har precis bokat klart idag. Hittade hotellet igår när vi satt o sökte o letade med ficklampa efter ett hotell som passar våra önskemål...Så äntligen!!!
Har bokat den 6 feb från gbg. En Royal family lägenhet blir det.
Ska bli jättespännande att se vad man tycker om stället...Verkar ju jättefint och inte minst rent o fräscht.
Puffar för ev fler resenärer!!!
Kolla gärna in www.tripadvisor.com och sök på det hotell ni ska åka på semester till.
Kanon att få recentioner och betyg satt från andra.
bodde där i en rosyal lägenhet nu under julen, och är väldigt besviken! kan inte se att lägenheterna skulle ha skilt sig speciellt inte ens parasoll hade vi dock solstolar.
vattnet i poolen var uppvämt men dock inte till minst 25 c snarare 21-22..
städningen kom aldrig de tider som vi ville ha det. vi hade 2 kackerlackor på rummet tvp olika dagar, bodde på 6 våningen..
underhållningen var under all kritikt! de som underhåller var ur usla, aldrig sett så dåliga faktiskt, bättre än medel svensson på att sjunga men inte mer än så mest skrik. de gjorde vad de kunde men borde aldrig ha blivit uttplockade dit.
dessutom väldigt kort underhållning. ingen after bech trupadurer mm .. dåligt med barn aktiviteter utan man skulle vara med själv som förälder. dock bra lekpark för de små barnen (ca 2½-6 år)
Svindyrt tex en öl 45,- kr medan tex i puerto rico på många ställen får du en för 15-20,-, affären oxå dyr fast det kan man ju räkna med.
hotellet påg på ett riktigt uselt ställe, finns inget annat. finns knappt affärer i hela byn, shoppingcentret är ett skämt.
maten var vad man kunde tänka sig, helt ok men absolut inte mer än så. svindyrt även det.. fanns ju inte många ställen i närheten å de höll ju såklart samma priser..
Vi har tillbringar många månader å veckor på GC under åren, å jag har tom varit inne på detta hotell område tex på coneferens men inte bott där. så jag visst vad som förväntade mig men vart ändå besviken för det var verkligen uselt. jämfört med tex fritidsresor. (problemet där är ju att deras motsvariga barnhotell ligger väldigt fel vädermässigt, dock betydligt billigare å extremt mycket bättre)
Nu hör det naturligtvis till att vi var där under julen å förväntade oss nått i stil med fritidsresors jul som de ordnar å då ving inte hade typ nått vettigt alls så vart man extra besviken..
Ja, det lät ju mindre upplyftande...
Men så är det ju med alla resenärer/hotell. Alltid nån som är missnöjd.
Beror nog lite på vad man har för förväntningar.
Har bekanta som varit där och är supernöjda och önskar dom hade bokat där i år igen istället för Egypten.
jag hade inga förväntningar alls utan råkade bli ledig över jul å nyår å tog det som fanns ledigt bara glad över att komma nånstans... Men hade det varit en resa jag valt å bokat å längtat till så fy fan vad baseviken jag hade vart!
Jag var där med familjen -06, två vuxna och två barn. Vi var alla super nöjd. Vi har hunnit med en resa till sedan dess till annan plats. Dock var det inte ens i närheten av arguineguin. Vi har nu bokat en resa igen till just arguineguin eftersom det var absolut total semester enligt alla i våran familj. Allt var verkligen toppen, för oss som åkte för att sola, bada och bara ta det lugnt. Hoppas att ni får en toppen semester.
Se där...både ris & ros, tack för svaren! Hoppas verkligen det blir en kanon semester för vi ska vara där i 2 veckor :) Får se till att det blir det annars!! Angelica77- Hoppas ni får det jättebra!
Vi funderar och kollar just nu runt på resor. Arguineguin, Puerto Rico, Fanabé?! Hjälp!!! Vet inte alls. Vill ha sol och bad och smidigt med mina barn (3 år respektive ett halvår). Tror dock inte att de där Lollo och Bernie kommer att vara så poppis, för treåringen tycker mest att det är obehagligt med stora djur... Hur mycket kommer de att skrämmas, måntro?
Jag är nyfiken på om Arguineguin är väldigt turistigt eller mer "genuint", om det nu finns på Kanarieöarna...
OK, tack Hotten! Superbra med någon som vet! Funderar vidare...
Hej, vi skall dit 13 feb en vecka. Tror det kommer bli jättehärligt! Har bara hört bra om hotellet från bekanta som är på gran canaria varje år, lite svårt att ta sig till stranden bara. Vi har med oss en 3-åring och en kille som kommer vara åtta månader. Hoppas vi alla får fint väder nu, det är ju alltid en chansning att resa vid den här årstiden.
Åh dit vill jag också åka! Va där tre år i rad för ca 20 år sen så det vore intressant att se hur det är där nu.
Va alltså barn när jag va där o det va toppen.
Hoppas det blir underbart!
Vi har varit där, jag och min mamma. Tyckte det var helt okej, vi kunde ju ta oss runt med taxi och lokalbuss så vi fick se lite annat än bara hotellområdet.
Men med barn vet jag inte.. Det finns ingenting runt hotellet. Ingen shopping och inga trevliga promenadstråk, det är väldigt backigt. Ingen bra strand i närheten heller tyvärr.
Vi kan säga såhär, jag hade INTE åkt dit med min dotter som är två år.
Själva hotellet är snordyrt att äta på. En vanlig margharita-pizza kostar multum och smakar ändå bara som en micropizza...