• Nemi01

Rödvinsvinäger?

Hej alla!

Jag är ny medlem här i forumet och plussade för en vecka sedan :) är i vecka 6 nu! Jag har en liten fråga...nämligen om någon vet om det är okej att använda rödvinsvinäger i salladen? Är orolig för att vinäger innehåller vin som kan skada barnet.

Tacksam för svar!

Mvh: Nemi

• Svar på tråden Rödvinsvinäger?
  • Nemi01

Vad fint då vet jag det :)

Tack för hjälpen!

• Anatha

Ja och du kan även äta vindruvor.

• Nemi01

Uppenbarligen tycker du jag är nojig LOL :/ visste att vindruvor var okej, svårt att veta vad som är okej och ej att äta när man aldrig varit i ett välsignat tillstånd förr!!

• Danitra
    Nemi01 skrev 2009-11-17 20:12:26 följande:
    Uppenbarligen tycker du jag är nojig LOL :/ visste att vindruvor var okej, svårt att veta vad som är okej och ej att äta när man aldrig varit i ett välsignat tillstånd förr!!
    Det finns ju en väldigt bra information på slv.se - då blir det inte alls svårt att hålla koll på vad man inte kan äta. Det är nämligen inte så många olika saker.
  • Anatha
    Nemi01 skrev 2009-11-17 20:12:26 följande:
    Det var inte menat att vara taskig skulle ha lagt in en smiley så hade det sett bättre ut. Du kan faktiskt även använda vin i matlagning tex i såser för man kokar bort alkoholen.

Här finns tips från livsmedelsverket vad man bör och inte bör äta: www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/
  • Nemi01

Ingen fara....hi,hi...jag är nog lite nojig!! Visste att man kan kolla via livsmedelverkets hemsida, men jag hittade inget om vinäger där. Nåja nu vet jag och tackar än en gång för att ni tog er tid att besvara mitt inlägg =D

• Danitra
    Nemi01 skrev 2009-11-17 21:04:38 följande:
    Ingen fara....hi,hi...jag är nog lite nojig!! Visste att man kan kolla via livsmedelverkets hemsida, men jag hittade inget om vinäger där. Nåja nu vet jag och tackar än en gång för att ni tog er tid att besvara mitt inlägg =D
    Nej, dom kan ju inte skriva ALLT som är OK.
    Står livsmedlet inte med så är det OK att äta.
  • Nemi01

Sant! allt kan dom inte skriva....

bara att läsa innantill och följa listan då.....

• Camilla85

Det hade jag cravings på när jag väntade dottern! Åt massor!

***Amber 071120, Liam 090223 & bebis i magen BF April-2010***
Svar på tråden Rödvinsvinäger?