• Anonym

Mitt underliv luktar fisk! Jag får inte bort lukten. Varför?

Det luktar fisk om mitt underliv och hur mycket jag än tvättar mig går det inte bort. Jag har provat att tvätta med mild tvål, dissat tvålen och bara tvättat med vatten några dagar, struntat i att bada och dusha istället...men ingenting hjälper.
    Hur länge jag än dushar och sköljer så försvinner inte lukten.
    Varför är det så här? Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Mitt underliv luktar fisk! Jag får inte bort lukten. Varför?
  • SaharaSara

Gå till gynekologen! Det är bäst att veta exakt vad det är, så du får bäst hjälp

• Anonym (Firren)

Ja, du har antagligen fått bakteriell vaginos. Gå till gynekologen så skriver de ut antibiotika (om det nu är BV vill säga). Lätt att få bort för stunden men kommer ofta tillbaks :(

• isisisis

Du har inte råkat glömma en tampong på fyllan?

Det har hänt mig en gång faktiskt.

• Anonym

Jag är tidigt gravid. Plussade igår.
    Detta vad det nu är kan väl inte vara skadligt för graviditeten? Ökar det risken för missfall?
    Jag har haft så här sedan ungefär 5 månader tillbaks. Till och från liksom.

• Danitra
    Anonym skrev 2009-11-17 20:58:00 följande:
    Jag är tidigt gravid. Plussade igår. Detta vad det nu är kan väl inte vara skadligt för graviditeten? Ökar det risken för missfall? Jag har haft så här sedan ungefär 5 månader tillbaks. Till och från liksom.
    Nej, inte vad jag vet. Det är bara du som drabbas av den obehagliga lukten.
    Men ta upp det med din BM.
  • Anonym

Samma här, stinker hela tiden

• Anonym (forna stinkare)

Ni som stinker- gå till gyn, så får ni antibiotika och lukten försvinner

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-17 20:58:00 följande:
    Jag är tidigt gravid. Plussade igår. Detta vad det nu är kan väl inte vara skadligt för graviditeten? Ökar det risken för missfall? Jag har haft så här sedan ungefär 5 månader tillbaks. Till och från liksom.
    Man misstänker att obehandlad BV kan orsaka för tidig födsel, så jag tycker du ska skippa det med att behandla med lactal hemma, för det kan många gånger bara täcka över problemet för stunden. Gå till gyn och få antibiotika så du vet att du får bort det ordentligt. Kombinera gärna antibiotikan med lactal, det ger bättre effekt och minskar risken för återfall.

www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp
Svar på tråden Mitt underliv luktar fisk! Jag får inte bort lukten. Varför?