• Ejin

Hjälp jag har sådan hosta...

jag har haft en grym hosta i en veckas tid nu.. hostar halva nätterna så jag kan inte sova förrän jag däckar av utmattning efter flera timmar.. Inget hjälper..har prövat två olika hostmediciner från apoteket men ingen bättring.. har dessutom magsjuka sammtidigt så jag skulle verkligen behöva sova nu.... Nån som har nått tips..?? Jag står snart inte ut--

• Svar på tråden Hjälp jag har sådan hosta...
  • Ejin

ingen som har några bra anti host tips.. står inte ut...

• kville
    Ejin skrev 2009-11-17 21:55:21 följande:
    ingen som har några bra anti host tips.. står inte ut...
    Hej, har du provat aloevera, när man hostar är det bra
    att smörja på heat lotion på bröstet, och när man har magsjuka
    är också aloevera bra.
  • Ejin
    kville skrev 2009-11-18 07:59:58 följande:
    Hej, har du provat aloevera, när man hostar är det braatt smörja på heat lotion på bröstet, och när man har magsjukaär också aloevera bra.
    vad köper man de då??

Nu har jag fått en tid hos doktorn tack och lov för jag har hostat hela natten och inte sovit en blund och bröstet värker så de spränger.... Hoppas jag får nått starkt annars vet jag inte vad jag gör...
  • Moonis

Cocilane (stavas?) är suverän. Hade sån grym hosta och hostade non stop till slut i minst en timme och tillslut spydde jag av det. Kändes som min hals skulle brännas upp, värsta hostan jag haft i hela mitt liv men denna hostmedicinen va helt underbar och hjälpte på ett kick.
    Nu är det lite morfin i den så man måste få den utskrivet men den är guld värd vid hosta.

• Ejin
    Moonis skrev 2009-11-18 11:41:26 följande:
    Cocilane (stavas?) är suverän. Hade sån grym hosta och hostade non stop till slut i minst en timme och tillslut spydde jag av det. Kändes som min hals skulle brännas upp, värsta hostan jag haft i hela mitt liv men denna hostmedicinen va helt underbar och hjälpte på ett kick.Nu är det lite morfin i den så man måste få den utskrivet men den är guld värd vid hosta.
    hoppas jag kan få den då.. jag har så ont.. känns som jag har hostat sönder nått där inne... hoppas den hinner kicka in tills ikväll så man får sova nått i natt iaf..
  • Moonis
    Ejin skrev 2009-11-18 12:04:06 följande:
    hoppas jag kan få den då.. jag har så ont.. känns som jag har hostat sönder nått där inne... hoppas den hinner kicka in tills ikväll så man får sova nått i natt iaf..
    Den hjälper på 5-10 minuter så det är ingen fara
  • Zharlotte

Hosta och magsjuka låter ju som svininfluensans symptom!
    Bra att du får gå till doktorn så dom isåfall kan ge dig något så att du blir frisk.

• Ejin
    Moonis skrev 2009-11-18 12:06:38 följande:
    Den hjälper på 5-10 minuter så det är ingen fara
    ohh.. tio minuter.. de låter som himleriket... längtar till halv tre nu då när jag får gå dit...
  • Ejin
    Zharlotte skrev 2009-11-18 12:11:11 följande:
    Hosta och magsjuka låter ju som svininfluensans symptom!Bra att du får gå till doktorn så dom isåfall kan ge dig något så att du blir frisk.
    jo de gör ju de.. men jag hade först värsta förkylningen och ont i halsen.. o sen efter en vecka kom magsjukan.. så det var nog två separata sjukdomar trots allt.. det är bara hostan som har hängt kvar envist och vägrar släppa...
  • Ejin

har varit hos läkare idag och fick cocilande (eller hur de stavdes) utskrivet.. fick även penicillin då läkaren trodde att jag hade en ev. lunginflammation..

Har tagit två doser av hostmedicinen och visst, efter första dosen kändes det att den innerhöll morfin... tyvärr har den inte hjälp hostan så mkt.. ligger här nu i sängen och hostar oavbrutet igen.. så de blir väll ingen nattsömn i natt heller..nu gör det ju iaf inte så ont när jag hostar... hrmm.. alltid nått... hoppas den hjälper tills i morgon kväll iaf..

• Moonis
    Ejin skrev 2009-11-18 22:01:06 följande:
    har varit hos läkare idag och fick cocilande (eller hur de stavdes) utskrivet.. fick även penicillin då läkaren trodde att jag hade en ev. lunginflammation.. Har tagit två doser av hostmedicinen och visst, efter första dosen kändes det att den innerhöll morfin... tyvärr har den inte hjälp hostan så mkt.. ligger här nu i sängen och hostar oavbrutet igen.. så de blir väll ingen nattsömn i natt heller..nu gör det ju iaf inte så ont när jag hostar... hrmm.. alltid nått... hoppas den hjälper tills i morgon kväll iaf..
    Lunginflamation låter illa, kan vara därför den inte tar lika bra Har du kollat så det inte är svininfluensan?
  • Ejin
    Moonis skrev 2009-11-19 09:40:14 följande:
    Lunginflamation låter illa, kan vara därför den inte tar lika bra Har du kollat så det inte är svininfluensan?
    nä dom tar väll inga såna test tror jag inte.. o doktorn nämnde inget heller så...

men iaf så somnade jag kl 23... o sov till fem.. helt utan att vakna... somnade om efter en stund (utan att ha hostat mer än typ två gånger) och sov till åtta... jiiippi... äntligen sömn...så hostan känns bättre idag faktiskt..

dock känner jag mej hängig.. men hoppas att penicillinet hjälper snart iaf..känns ju inte så bra det här...

vill bara bli frisk så jag kan ta den där svinis sprutan... även om jag nu har haft svinet ska jag vaccinera mej iaf... vill inte riskera att bli sjuk igen.. dett räcker gott o väl.. svin eller inte..
  • Moonis
    Ejin skrev 2009-11-19 09:45:52 följande:
    nä dom tar väll inga såna test tror jag inte.. o doktorn nämnde inget heller så... men iaf så somnade jag kl 23... o sov till fem.. helt utan att vakna... somnade om efter en stund (utan att ha hostat mer än typ två gånger) och sov till åtta... jiiippi... äntligen sömn...så hostan känns bättre idag faktiskt.. dock känner jag mej hängig.. men hoppas att penicillinet hjälper snart iaf..känns ju inte så bra det här... vill bara bli frisk så jag kan ta den där svinis sprutan... även om jag nu har haft svinet ska jag vaccinera mej iaf... vill inte riskera att bli sjuk igen.. dett räcker gott o väl.. svin eller inte..
    Vad skönt, sömn kan göra mycket för kroppen

Frågan är om man verkligen behöver vaccinera om man redan haft{#lang_emotions_undecided} Då har man själv försvar mot det efter. Själv tog jag vaccinet i måndags och förutom ont i armen har jag haft feber på kvällarna speciellt, ont och slemmig i halsen.
    Inget kul om du får stå ut med det igen ju. Skulle nog prata med läkare om det och se vad dom säger
  • mamman1

Hej..min flicka som är 2 år har haft hosta och magsjuka i över 14 dagar. Min stora flicka som är 16 år har haft feber frossa, ont i kroppen halsont och hosta. VC tror att vi haft/har svininfluensan. Man kan ha den utan jättehög feber. Jag har bara varit sjukt trött med bröstsmärtor och ont i lungorna..lite huvudvärk till och från men sjukdomskänsla.
    Vi får inte heller testa om vi haft den och jag är jättearg för jag har en son som är riskgrupp och inte varit sjuk så jag vet nu inte om vi ska vaccinera oss!?

Det jag ville säga bara var.. Att du kan ha svinis fast du bara har hosta och magsjuka. Krya på dig!

Svar på tråden Hjälp jag har sådan hosta...