hårdlift vs mjuklift vs liggdel
tjing
hur resonerade ni när ni valde mellan hårdlift, mjuklift och liggdel ?
fördelar och nackdelar?
tusen tack för alla funderingar och tankar :D
tjing
hur resonerade ni när ni valde mellan hårdlift, mjuklift och liggdel ?
fördelar och nackdelar?
tusen tack för alla funderingar och tankar :D
Vi har hårdlift. Lite för att vi valde själva vagnen i sig för att den var så lätt å lyfta - vilket var tur då jag blev snittad. Vår hårdlift har vi kunnat använda som extrasäng när vi är bortresta. Hårdlift är bra om man tex bor i våningshus utan hiss... tänk å råka slå in en mjuklift i trappräcket eller trappen på väg upp eller ner... Man kan va lite mindre försiktig genom det... vi fick ävne på sommaren å då är det ju även mindre varmt med en hårdlift. Vår vagn är konstruerad så att hårdliften är en egen låda som inte placeras i en kombidel utan sätts direkt på chassit. Det har varit praktiskt för man slipper konka runt på en sittvagn när man bara behvöer en liggvagn... dessutom kan man använda safen (till bilen) å sätta på chassit så man kan köra runt bebben direkt från bilen utan å lyfta över i liggdelen. Vårt barn har älskat å sitta sedan hon föddes å det har ju underlättat att hon kunnat sitta å se sig omkring redan som pytte... Vi har en Brio Go om du undrar...
Vi velade ett tag mellan hård- och mjuklift, men valde till slut hårdliften.
Anledningen till att vi valde bort liggdel direkt är för att vi bor i lägenhet med radhuskänsla, dvs vi har egen dörr med liten hall och sedan direkt en trapp upp till lägenheten.
Vi tycker att det är kanon att kunna lyfta ut Isak ur vagnen när vi kommer in utan att behöva ta upp honom. Gillar också att hårdliften är just hård, den känns stabilare att lyfta honom i än mjukliften.
Vi bor i hus utan massa grananr runt, bara svärföräldrarna.
SÅ vi kommer nog låta bebisen sova klart ute i vagnen så just det där med att lyfta ur liften för att bära i känns inte jätte aktuellt..
beräknad slutet på mars.. komemr en mjuklift bli för varm på sommaren?
Vi hade mjuklift i sittdelen till första men det gick bara tre månader sen vägrade hon ligga i den då den blev för liten.
Nu har vi köpt en separat liggdel till grabben han blir 5 månader nu men det är på håret att han kan ha den tills dess. Ska tillägga att vi har stora barn med..
Valde mjuklift för att försäljaren sa att den gick att göra om till åkpåse. Men den är för trång och inte tillräckligt varm som åkpåse, så jag har varit tvungen att köpa en åkpåse ändå.
Skulle köpa hårdlift nästa gång. Liggdel känns helt onödigt, då den används så kort tid och jag vill kunna lyfta bebisen sovande ur vagnen då vi har ett par trappsteg till dörren.
Hmm det låter ju inte bra alls..
men hårdliften har ofta en egen sufflet och sen har man sittdelsn sufflet..?
kan man ta bort suffletten från hårdliften?
På vår hårdlift (Emmaljunga) kan man ta bort suffletten, vilket jag gjort..
Vi valde mjuklift av den anledningen att vi bor 3 trappor upp utan hiss och än har den inte farit in i några trappräcken *s* vår son föddes i juli och det har inte varit förvarmt med den. Du bäddar och klär ju ändån bebisen efter vädert! Vi har varit mycket nöjda och sonen älskar att ligga i den! Vi har också använt den som säng när vi varit borta så det fungerar med den med. Vår ska också gå att göra om till åkpåse men det har jag inte provat än.
om det gäller en emmaljunga vagn skulle jag lätt välja quaddroliften som har fyra olika funktioner, bla en smidig dyna och en åkpåse.