• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Varför är det så vanligt att de i England och USA har tvättmaskin i köket?

Sen skulle du kunna tänka att ha det i ditt hem?
    Själv vet jag inte om jag skulle vilja ha så. Verkar knäppt att liksom ha en tvättmaskin där.

• Svar på tråden Varför är det så vanligt att de i England och USA har tvättmaskin i köket?
  • luckyme83

jag tror det är för att vattnet och avlopp redan finns i köket..och sen så brukar köken som har tvättmaskin vara ganska stora...

jag skulle kunna tänka mig ha en tvättmaskin i köket om jag hade ett stort kök..

• blommanigbg

Därför att de inte har någon källare...

• Mummy
    blommanigbg skrev 2009-11-17 23:24:15 följande:
    Därför att de inte har någon källare...
    Vi har heller ingen källare, men ingen tvättmaskin i köket för det.
  • SaramedM

tror att det har med dragningen av avloppstammar

• Elli47

Jag skulle inte vilja ha tvättmaskin i köket. Jag skulle vilja ha en stor kläd- och tvättavdelning där alla garderober fanns, stort högt bord som kan användas för sortering, vikning, strykning osv. Det vore helt underbart att ha allt samlat på samma ställe!

• murranmutt

Såg på tv nångång när det var en kille som sa nått om tvättmaskin i köket.. Det var det enda stället man kunde ha på annars fick man ju ut o vandra till ett sånt där "tvättställe", så att för dom så var det en lyx att få ha en tvättmaskin i köket..

• blommanigbg
    Mummy skrev 2009-11-18 07:57:12 följande:
    Vi har heller ingen källare, men ingen tvättmaskin i köket för det.
    Nej. Men i Sverige är det heller inte vanligt att ha tvättmaskinen i köket. Det är pratiskt helt enkelt. Inte konstigare än så..
  • SuzR

jag bodde i england och hade tvättmaskin i köket. hellre det än i en källare som man får dela med andra. tyckte det var skitpraktiskt att kunna tvätta när jag ville, här får jag ju boka tid! sen bor man generellt ganska trångt (såvida man inte är millionär) och jag har aldrig vart hemma hos någon som har tvättstuga utan alla har tvättmaskin i köket.

• DILLIGAF

Har bott i England i några år, och hade tvättmaskinen i köket i både lägenheten och i huset. Inte speciellt praktiskt, men bättre än att behöva gå till en laundromat och betala (ganska) mycket pengar för att tvätta.

Fanns förresten en grej som var praktisk - det var mycket lättare att hänga tvätten utomhus (när vi bodde i hus), eftersom man inte behövde släpa den upp eller ner för en massa trappor.

Att den sitter i köket beror nog på att rören finns där, och att det är det normala.

• gelemamman

fast det måste väld ändå vara mer vanligt/praktiskt med att ha tvättmaskinen i badrumet än i köket om man inte har källare??

Svar på tråden Varför är det så vanligt att de i England och USA har tvättmaskin i köket?