Lösa krediter
Hej!!!
Jag har massa små krediter med HÖG ränta, tex Ellos osv. Jag har även tagit ett stort lån hos Citi bank på 100.000kr sommaren 2008 för att då lösa små krediter. Men då deras ränta är på drygt 15% så har det inte lönat sig. Förra veckan kontaktade jag min bank nordea och fick träffa en personlig bankman. Och jag fick ett lån beviljat på 150.000 kr och räntan är på endast 5% för att nu lösa alla avbetalningar + lån.
Jag trodde inte jag skulle få lån hos dom med tanke på att jag är timanställd, utan garanterade timmar, samt att jag ska ha barn som är bf 2/2 2010. Men han är verkligen guld värd den bank killen:=)
När jag kom hem satt jag och räknade ihop alla mina skulder och märker då att det är lite mer än 170.000 kr, alltså så fattas det minst 20.000kr på lånet?! Enligt banken så kan anledningen vara att när dom gjorde en UC på mig så står det ju hur mkt man är beviljad, samt hur mkt som är utnyttjat! Och den utnyttjade delen var ca 146.500kr. Banken sa att alla inte rapporterar in alla lån osv! (hoppas ni hänger med) .. Min fråga är nu, tror ni att det blir problem för mig att få resterande 20.000kr beviljat? Så att jag kan lösa ALLA LÅN???!!!
Hur som helst så känns det skönt att få bort alla små krediter och dyra lån + höga räntor. Få igång ett ordentligt sparande hos banken, så man har en buffert...