• Anonym (Äntligen:=))

Lösa krediter

Hej!!!

Jag har massa små krediter med HÖG ränta, tex Ellos osv. Jag har även tagit ett stort lån hos Citi bank på 100.000kr sommaren 2008 för att då lösa små krediter. Men då deras ränta är på drygt 15% så har det inte lönat sig. Förra veckan kontaktade jag min bank nordea och fick träffa en personlig bankman. Och jag fick ett lån beviljat på 150.000 kr och räntan är på endast 5% för att nu lösa alla avbetalningar + lån.

Jag trodde inte jag skulle få lån hos dom med tanke på att jag är timanställd, utan garanterade timmar, samt att jag ska ha barn som är bf 2/2 2010. Men han är verkligen guld värd den bank killen:=)

När jag kom hem satt jag och räknade ihop alla mina skulder och märker då att det är lite mer än 170.000 kr, alltså så fattas det minst 20.000kr på lånet?! Enligt banken så kan anledningen vara att när dom gjorde en UC på mig så står det ju hur mkt man är beviljad, samt hur mkt som är utnyttjat! Och den utnyttjade delen var ca 146.500kr. Banken sa att alla inte rapporterar in alla lån osv! (hoppas ni hänger med) .. Min fråga är nu, tror ni att det blir problem för mig att få resterande 20.000kr beviljat? Så att jag kan lösa ALLA LÅN???!!!

Hur som helst så känns det skönt att få bort alla små krediter och dyra lån + höga räntor. Få igång ett ordentligt sparande hos banken, så man har en buffert...

• Svar på tråden Lösa krediter
  • Anonym

Inget är omöjligt =) Ring o prata med bankmannen,,,,

• Anonym

Grattis!
    Ring killen och fråga. 20.000 i sammanhanget är ju inte så mycket pengar. Men om du inte får det beviljat, se till att verkligen försöka betala av de 20.000 så fort du bara kan. Lev snålt som tusan i början när du får barn och lägg alla pengarna på skulden.

Jag ska träffa honom på måndag den 23/11 kl 15:00, för då ska han betala in alla avbetalningar. Så jag tar 20.000kr frågan med honom då! personligen tycker jag inte att det borde bli nåt probem att höja lånet med 20.

Vi ska prata sparande också, minst 1000kr /månaden ska banken dra undan på ett konto till mig:=)

• Dilong

Anonym (Äntligen:=)) skrev 2009-11-18 08:57:33 följande:

Men han är verkligen guld värd den bank killen:=)
    En win-win-situation. Han tjänar pengar på att du tar lån där, du sparar pengar på att lösa sämre lån mot bättre.

I ditt läge skulle jag lösa de lån jag kan, sedan ringa till bankkillen och förklara läget. Då visar du att du använt pengarna som tänkt (du skulle ju lika gärna kunna blåsa dem, för jag antar att det inte finns några sådana villkor för att få lånet).

Jag sa till honom att jag inte vill ha några pengar insatta på kontot i förväg. Därför som jag ska träffa honom på måndag för att han ska betala alla lån åt mig när jag sitter brevid.

• Dilong

Anonym (Äntligen:=)) skrev 2009-11-18 09:16:52 följande:

Jag sa till honom att jag inte vill ha några pengar insatta på kontot i förväg. Därför som jag ska träffa honom på måndag för att han ska betala alla lån åt mig när jag sitter brevid.
    Fiffigt. Det kan annars vara lätt att blåsa några onödiga tusenlappar när man ser ett fett kontoutdrag

Just därför jag inte vill ha allt insatt i onödan. Jag vet själv hur jag är med pengar:S .. Dom har en förmåga att försvinna väldigt enkelt.

• Anonym

Hej !

JAg skulle också vilja lösa alla krediter jag har på detta sätt, alla småkrediter jag dragit på mig. Men vågar inte gå till banken, jag skäms. Det var fel av mig, men vill lösa alla dyra lån, men har ju inte nån kreditvärdighet. Så jag får betala av dem en och en istället.

Vad bra att du har sån snäll bankman. Vore bättre att ha ett lån.

Svar på tråden Lösa krediter