• BlueBlue

Hur luktar avslag?

Tycker inte att avslaget luktar särskilt gott...men jag mår bra i övrigt. Ingen feber eller ont över livmodern. Någon som vet hur det kan lukta?

• Svar på tråden Hur luktar avslag?
  • Challe N

Ja gott luktar det ju inte iallafall Vet inte hur man ska förklara lukten, nästan lite sött även om det kanske låter konstigt.. Tror inte du behöver oroa dig om du inte mår dåligt annars, för det luktar nog illa på alla..

• Julianna

Tyckte det luktade som rutten fisk eller som mens. Bläää. Jag fick ont i underlivet en vecka efter förlossningen och sökte till gyn-akuten. Jag sa att jag tyckte avslaget luktade illa men det tyckte inte gyn-läkaren så jag antar att det kan lukta ännu värre. Blä.

Har du inte ont eller så är det säkert ok. Kram

• Körsbärsblomman

Hej!

En väninna till mig som är sjuksköterska säger att gammalt blod luktar som pest och pina. Och det är ju precis det som avslaget är, gammalt blod.

Det är nog vanligare att det luktar illa än att det har en mer neutral doft.

Själv tyckte jag att det luktade så illa att man nästan fick kväljningar av det.

• Trulle

Jag fick också höra innan jag åkte hem från BB att man skulle höra av sig om man fick ont och om avslaget börjat lukta illa. Men jag tyckte ju redan då att det luktade illa. Men den bm sa att om det är nått som är galet då känner du det TRO MIG!!! Så tydligen ska det vara rätt så grotesk lukt!! hehe

• AnnaGBG

Det luktar rutten fisk, sur mjölk och gammalt blod! *spyr nästan*

Jag åkte till gynakuten för jag var säker på att jag ruttnade inifrån men de sa att det luktade normalt

Svar på tråden Hur luktar avslag?