• smultronkyss

gul/brunt på pappret?

När jag kissar och torkar mig så blir pappret VÄLDIGT gult med lite brunt i....fler som har dessa problem?
    Plus att det luktar VÄLDIGT starkt.
    Är gravid i vecka 6. Fler med dessa symtom?

• Svar på tråden gul/brunt på pappret?
  • Weezy

jag har lika i grav v 36 undrar oxå.. bm sa att det inte e farligt men det hjälper inte som svar

• Shigo

Man får ju ofta mera flytningar under grav... kan det vara något sådant?

• smultronkyss

Jag såg det första gången i natt när jag var uppe och kissade, samt i morse, min första skräck är ju självklart missfall igen ....

Jag vågar knappt gå på toa nu! Vågar inte titta på pappret....
    HJÄLP!!!

• Weezy

för min del är det inte som flytningar utan mer bara som att pappret tar färg i brun ton. inte slemmigt alls...

• Shigo

Jag förstår det, samma här..
    Jag fick MF för 6 veckor sen och nu är jag gravid igen. Jag bödde en gång i fredags och var superorolig... åkte in på gyn, men eftersom jag är så tidigt i grav. så kunde dom inte se något. Men jag känner mig gravid så jag håller fast vid det.

Hur långt gången var du vid ditt MF tidigare?

Personligen så tror jag inte att MF luktar illa, utan jag tror att du kan ha fått nån infektion eller nåt, tydligen väldigt vanligt när man är gravid.

• Shigo

Försök och drick lite vatten och se om urinen inte blir så gult.... för då får du ett ganska snabbt svar om det är för att du druckit dåligt. Och blir det ljusare så har det ju inget med något MF att göra... Och om du fortfarande är orolig, ring KK och hör med dom.

• Shigo
    Weezy skrev 2009-11-18 10:56:11 följande:
    för min del är det inte som flytningar utan mer bara som att pappret tar färg i brun ton. inte slemmigt alls...
    Ok, jag tror trots allt inte att det är någon fara.. det händer ju saker där inne så självklart kan det "komma ut" lite olika nyanser på pappret vid toalettbesök.
  • smultronkyss

mitt första missafll så var jag i vecka 6, mitt andra så var jag i vecka 8.....

Jag har inte heller slemmigt utan det är bara pappret som blir så när jag varit och kissat.
    Jag var inne nu i lördags för jag fick för mig att jag såg rosa på pappret, men när jag kom in såg allt normalt ut, antar att det var spöken som spelade mig ett spratt.
    Ska tillbaka på Tisdag och kolla läget igen.
    Imorgon ska jag till barnmorskan och prata om kost.
    Jag ska börja dricka vatten nu!

• smultronkyss

Shigo: för tillfället får du mig att må bättre

• smultronkyss

Min man säger hela tiden att jag ska sluta gå och tänka och noja mig, men det är inte helt enkelt.
    Jag försöker verkligen att göra mitt bäste.

Jag måste bara fråga, på Tisadg då jag ska på återbesök till gyn, då är jag i vecka 5+7, finns det då möjlighet att se hjärtat?

• soffys

Mitt blir oxå väldigt mörkt om jag slarvat m att dricka mycke vatten... =) Hoppas på vattenbrist bara !

• Shigo
    smultronkyss skrev 2009-11-18 11:04:13 följande:
    Min man säger hela tiden att jag ska sluta gå och tänka och noja mig, men det är inte helt enkelt.Jag försöker verkligen att göra mitt bäste.Jag måste bara fråga, på Tisadg då jag ska på återbesök till gyn, då är jag i vecka 5+7, finns det då möjlighet att se hjärtat?
    Min urin blir också mööörk när jag druckit dåligt.

Såg de någonting när du var inne på gyn, och vad såg dom för nåt?

Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig, och jag vet EXAKT hur det är. Och min sambo verkar vara precis som din man, som säger att man inte ska oroa sig.
    Och dom har nog rätt i det. Man måste försöka att njuta av graviditeten, oavsett om det blir kort eller om det blir en normal graviditet. Så försök att tänk bort oro-tankarna.
    Själv har jag köpt en bok, bör få den på posten imorgon, som handlar om just oro. För jag vill inte vara orolig hela tiden, det tär! Jag vill bara vara lyckligt gravid! =)
  • smultronkyss

jag håller med dig, men nu när jag gick på toaletten så kom det brunt slem

Jag orkar verklgen inte mer nu!

• Shigo
    smultronkyss skrev 2009-11-18 14:14:49 följande:
    jag håller med dig, men nu när jag gick på toaletten så kom det brunt slem Jag orkar verklgen inte mer nu!
    Så länge det inte är rött blod så är det ingen fara. Brunt tyder på att att det är torkat blod och det kan det bli då slemhinnorna är sköra.
  • maddan86

Hej!
    en fråga bara du ser väl om det kommer från muffen eller om det är urinet som är missfärgat?? om det är brunt och komemr från muffen kan det ju troligtvis vara gammalt blod men ahh du förstår men för det behöver inte det vara någon fara jag hade brun/rosa i den veckan fick höra min bebis hjärta idag, jag är i v.18 nu och att se hjrätat så tidigt kan vara svårt tror jag

• maddan86

såg i en annan tråd att du hade svinis... kan det kanske ha med det att göra iom lukten..?? ingen aning bara spånar lite

• lia 80
    smultronkyss skrev 2009-11-18 10:43:04 följande:
    När jag kissar och torkar mig så blir pappret VÄLDIGT gult med lite brunt i....fler som har dessa problem?Plus att det luktar VÄLDIGT starkt.Är gravid i vecka 6. Fler med dessa symtom?
    Min vännina hade så i början av sin grav. idag har de en frisk flicka på 2 o 1/2 år. Bäst o kolla med mvc men behöver inte alls vara ngt fel.
  • katten

kan de inte vara så att de e mens tid? för även om man e gravid så kan man få lite ökade flytningar o humörsvängningar runt mens tid i början o en del "blöder" brunt i några dagar just vid menstid även när de e gravida.
    runt vilket datum brukar du få mens?

• smultronkyss

Inget mer har kommit och barnmorskan sa precis som ni att det är normalt.
    Jag har förväntad mens nu den 25 :e...... Men allt känns lugnt än så länge

Svar på tråden gul/brunt på pappret?