Vad ger du dina föräldrar i julklapp?
Ja vad ger du din aföräldrar i julklapp? Jag tycker att det är så svårt det känns som att de redan har allt ded behöver....
Ja vad ger du din aföräldrar i julklapp? Jag tycker att det är så svårt det känns som att de redan har allt ded behöver....
Det beror på vad de vill ha. Det börjar bli dags att prata "önskelistor".
på pappas-sida (skilda föräldrar) har de satt en 100 kronors gräns (skittråkigt och det beror inte på att någon av oss är fattiga utan för att de är lätt snåla) men där slår jag ihop de vuxna och köper solidaritets-gåvor. En familj i Zimbawe får en get och så vidare.
Mamma-sidan får i år varsin ny, söt spargris. De använder spargrisar hela högen så jag tyckte att en uppdatering kunde göra sitt!
Min pappa och hans sambo behöver en ny vattenkokare så det har jag köpt, jagar oxå "gästtofflor" som de önskar sig.
Men om de har allt kan man ju alltid ge en upplevelse. I 60årspresent fick pappa biljetter till en konsert (med sin sambo), vi packade en picknickkorg och fixade skjuts dit och hem. Då la vi ihop mina två syskon och jag, blev väldigt populärt kan jag säga...
Till svärmor köper jag alltid böcker, hon är en bokmal=)
Vi är så många i min familj så vi ger inte varandra något. Föräldrarna är skilda och har nya sambos. Vi är fyra syskon och kommer ha sammanlagt 10 barn så det är barnen som får julklappar. Det blir alldeles för mycket pengar att lägga ut, så istället myser vi ihop och har en knytis :)
Vi ska egentligen inte köpa julklappar till de vuxna på "min" sida, men när vi firar med mina föräldrar (alltid hemma hos dem) så blir vi alltid rätt så många (minst 15 personer) och i ganska många dagar så då brukar alla alltid bidra med något.
Vårt brukar vara några några plattor öl, glögg m.m. samt att vi brukar ge mina föräldrar någon form av sällskapsspel som kan roa oss alla under julhelgen.
biobiljetter är ju aldrig fel...
jag ska ge dem en Båt-tur i Göteborgs skärgård "Hisingen runt" inkl 3rätters supe
Då får dom längta ända till våren, och jag hitter spara lite mer pengar....
jag är pank.. mina päron (och precis som alla andra jag vill ge en julklapp) kommer få en familjebild med vår nya son på. Tacka vet jag värdechecken på framkallning man fick med i bbväskan. hoppas jag hittar billiga ramar annars får de bilden bara rakt uppochner..
Ö o B har billiga ramar!
Om jag överhuvudtaget ska ge min mamma en julklapp så blir det nåt riktigt billigt. Hon har just talat om att hon inte tänker bry sig så mycket om oss vuxna barn eftersom vi är just vuxna och har flyttat hemifrån. Förra julen fick jag presentkort på 300 kr så i år blir det väl inte så mycket då.