• Nussa o Nusse

Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 5

Hej!

Jag startade den här gruppen 090101, bara några dagar efter det efterlängtade plusset. Vid första fikaträffen var några av oss i runt vecka 6 (och en hade ingen aning ), och nu har vi blivit ett sammansvetsat gäng av mammor och bebbar som skriver av sig här i tråden och dubbelfikar på stans caféer. En och annan barnvagnspromenad blir det också, för shopping räknas hehe... *s*

Så om du hittat hit får du självklart tjuvläsa lite och hämta inspiration till att starta en egen fikagrupp, för det vete katten hur man skulle klara mammalivet utan en sån...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 15:32
    Länk till nystartad fikatråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m48804430.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 5
  • Nussa o Nusse

SARA:

Angånde betalning så var det som jag misstänkte. Hon vill inte ha någonting men jag tycker att ni som blir nöjda med era bilder kan betala 100-200 kr.

om det är någon mer som vill skriva upp sig på listan så är det fritt fram...

Fotografering hemma hos Sara den 28/11
    Sara + Erik och Axel
    Lina + Felix
    Eva + Linus
    Cecilia+William
    Marie + Joel
    Cornelia + Theodore
    Camilla+ Victor, Amanda och Rasmus
    Julia+ Jesper och Sanna

CAMILLA:

Skall jag boka badet? Vilka är med?

Julia
    Lina
    Sara
    Maja

..............................
    Ska man ha både badblöja och badbyxa? Jag trodde att det fanns täta badbyxor? Köper man i vanlig babyaffär t ex Nids4Kids och vad kostar de ungefär?

• Chocolatefrog

Maja: Just den sorten jag har, Imse Vimse, är köpt på barnvagnsaffären på backaplan, den som ligger i källaren (kommer aldrig ihåg vilken som är vilken). Det är en sådan där badbyxa som håller torrt, man har alltså ingen blöja under.
    Kram!

• Nussa o Nusse

Så det kommer varken kiss eller bajs igenom badbyxan alltså? Kanske får ta mig förbi babyproffsen imorgon då...

• Flina78

*copy paste från förra tråden*

Camilla - ska vi sätta ett minsta antal för att vi ska kunna boka. Inte kul om det kostar skjortan. Just nu minns jag tyvärr inte vad du sa att det kostade att hyra bassängen... runt 600 har jag för mig. Minst sex pers i så fall kanske???

• Camilla 2

Ang bad:
    Badblöja eller blöjbadbyxor gäller, och det finns massor av olika sorter i babyaffärerna även lindex säljer om det finns inne.

625kr kostar badet 1h. i bassängen.
    Jag tycker vi kan se hur många vi blir men Marie , Cornelia och Rosanna Eva o Diana ni skall väl med avnjuta detta bad.

Om inget av barnen badat innan tror jag att dom skall upp efter ca 15 min och kommer då somna, så vi kan bubbla alt bada vidare.

Och Cecilia, vill du inte bada med william kan du ju alltid komma med och bada i bubbelpoolen om Willian sover i biltolen en stund, eller bara ta en fika, för det måste vi ju ha också efter badet.

Kram

• rattle and hum

*copy paste från del 4*

Vi är gärna med på badet också. Skriver upp oss på listan (tror att detta är den senaste versionen):

Julia
    Lina
    Sara
    Maja
    Camilla
    Eva

Lina - skönt att allt såg bra ut med Felix. Vi ska kolla Linus blåsljud i januari, efter 4 månader. Sist läkaren kollade på bvc var det fortfarande kvar, så vi får väl se hur det blir.

Sara - vad bra att allt såg bra ut vid läkarbesöket. Hoppas att det hjälper när du tar bort mjölken.
    Det låter ju väldigt bra med fotograferingen. Det ska bli jätteroligt. Jag ska nog framkalla några bilder som canvastavlor och ge bort som julklappar till mormor/morfar och farmor/farfar. Det blir nog uppskattat.

I helgen kommer mina föräldrar på besök. Om det blir fint väder så blir det nog ett besök på Lisebergs julmarknad. Tycker det är så mysigt med alla ljusen.

Nu är det snart nattinatti. L har sovit sedan kl 20 så jag misstänker att det snart blir till att vakna igen...

• Nussa o Nusse

Får vi åka med i någons bil när det ska badas i Kållered? Jag har ett bilskydd som bara kräver vanligt bälte.

Camilla, är poolen extra varm och finns det klor i vattnet?

• FrökenLenore

Hellojsan.

Min mor ringde precis och ställde in middagen där i dag då hon är lite hostig samt att de på hennes jobb har en högre sjukfrånvaro än normalt och ryktet säger att det är svininfluensa... Jag funderar lite och undrar hur andra med spädbarn tänker: undviker ni saker som ni inte undvek förut med hänsyn till den nya influensan? Jag har nämligen inte tänkt särskilt på det men nu börjar tom jag noja mig. Bör jag noja sig?

Nu skall jag o lilla V ut och gå en tur i Slottsskogen. Ha det bra alla!!!///Jenny

• Camilla 2

Hejsan!

Nu är jag grymt förvirrad, vilken grupp gäller, måste jag hänga i 3st??

Det är en bassäng som är 24 grader varm och till för just Babymini sim simskola samt rehab träning. Vet inte om det är klor eller vad det är men vi har ju simmat där 2ggr varje vecka i 6år och mer blir det ju nu med lillemans extrasim.

Badlista:( Vi har inte bestämmt datum än el?)
    Julia
    Lina
    Sara
    Maja
    Camilla
    Eva

• Camilla 2

Halloj!

Nu är vi hemkommna efter läkarkontrollen med läkaren ifrån neonatal och allt såg bra ut, men tror ni han tänkte lyfta armen och visa doktorn vad han lärt sig, nej nej inte en enda gång.

Men han firade av några jätteleenden mot doktorn så han var mkt nöjd med kontakten, inga syrebristskador där inte sa han. Trots den hemska starten. *ler*

Han hade sitt blåsljud kvar så eg känns det onödigt att vi gör vårt UCG på måndag, men det är väl bra ändå kanske.

Gått upp i vikt hade han gjort också. Han har ammat mer än vanligt väger nu 5860g och 60,5 lång, huvudet var 39,5.

Återbesök om 6 månader till honom för att se vad det blivit av armen.

Kram och hörs.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 5