• Anonym (????)

tvätta pappas snopp

Vet inte riktigt vart jag ska ställa den här konstiga frågan men när jag var liten och badade med min styvpappa, jag var runt 6-7år så frågade jag om jag fick tvätta hans snopp och det fick jag och det gjorde jag flera ggr men jag upplevde det aldrig som något konstigt och har inte tänkt så mycket på det i vuxen ålder..förren jag fick mitt egna lilla barn, jag skulle aldrig tillåta det! Om min dotter frågar sin pappa något sånt skulle han aldrig tillåta henne det utan berätta att vissa delar är privata osv.. Det är här det krockar i mitt huvud.. var det normalt att han lät mig göra det????????

• Svar på tråden tvätta pappas snopp
  • Anonym (hmm)

Hmm

Nja, jag skulle väl inte direkt vilja att mina barn gjorde det.
    Men förmodligen menade han inget illa, fär då borde du ju minnas något sånt också.
    Jag tror vissa är mer naturliga med sånt än andra, jag själv är nog lite för privat istället. Är sällan naken inför barnen överhuvudtaget.

• Anonym

Om det inte var något sexuellt med detta så var det nog ok?

• Anonym (????)

nej jag upplevde det inte som något sexuellt och det kan mycket väl vara att han är av den mer naturliga sorten, vill mest höra andras åsikter om det eftersom det är inget jag kan fråga någon jag känner om..

• Anonym

låter ju inte som en helt ok situation, men om det var du som frågade och du inte har andra otrevliga minnen av honom så är det nog ingen fara.

• Anonym (inte)

Tycker inte att det låter normalt, skulle fråga min man om han va dum i huvudet om han gjorde så.
    Han verkar nte vara helt ok tycker jag......

• KretaJo

Jag tror inte att det var något konstigt för vare sig dig eller honom när det hände. Men i PK-Sverige idag uppfattas det som konstigt. Och det är ju både bra och dåligt, och det bra överväger kanske eftersom det faktiskt skyddar barnen i det långa loppet.

Min dotter är väldigt fascinerad av sin... vad kallar ni det? snippa? (vi säger kutta här hemma) och när vi duschar/badar ihop så insisterar hon på att tvätta mammas kutta efter att hennes egen blivit tvättad. Min dotter verkar inte ha någon sexuell anknytning till könen än, men hon kommer ju att få. Jag säger aldrig nej, vi är lite av den där "naturliga" sorten kanske, men jag brukar samtidigt försöka komma på nåt annat hon kan göra istället så att hon glömmer bort hela grejen. Hittills har det funkat.

Jag inser ju att hon, precis som TS, inte tycker det är märkligt nu, men kanske kommer minnena när hon blir större skapa frågetecken, och det vill inte jag.

Mitt råd till TS är att bara låta det vara. Om du inte har några olustkänslor i dig så är allt i sin ordning.

Svar på tråden tvätta pappas snopp