• Pishi

Gravid och hosta!

Undrar om ni har bra tips om vad man kan göra för att lindra hostan.

Fick influensa i fredags och sedan dess har hostat mycket. Det känns som det bara blir värre för varje dag och nu har jag ont i hela kroppen (som träningsvärk) pga hostan.
    Man får ju inga mediciner och jag har testat dricka mycket varmt, som te och varm mjölk. Men inget hjälper!

Uppskattar alla tips som kan lindra denna jobbiga hostan!

• Svar på tråden Gravid och hosta!
  • Mrs Winter

Jag fick Coccilana Etyfen av läkaren på MVC när jag hade luftrörsinfektion.Det hjälpte.

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Pishi

Jag har också tydligen luftrörsinfektion men fick inga mediciner pga graviditeten. Annars är jag väldigt förtjust i Coccilana. Det brukar göra underverk!

• Mrs Winter
    Pishi skrev 2009-11-18 14:52:51 följande:
    Jag har också tydligen luftrörsinfektion men fick inga mediciner pga graviditeten. Annars är jag väldigt förtjust i Coccilana. Det brukar göra underverk!
    Läkare resonerar olika tydligen.Har två friska barn trots att jag tog Cocilana Etyfen under graviditet.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Pishi

Det känns inte bra att hosta så mycket. Jag undrar hur det går för bebisen när jag själv har så mycket ont i kroppen av hostan!

• Anna kaffekanna

Jag har oxå fått Cocillana när jag var gravid. Har för mig att den ska va ok efter den första trimestern. Men är du bara i de tre första månaderna skrivs den inte ut. 

♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Pishi

Ok! Jag är i v.18 men de sade inget om det.
    Jag ska nog ringa till doktorn imorgon igen.

Tack för era tips!

• lördagsgodis

Cocillana har jag oxå tagit under graven fick det utskrivet av läkare i v. 33 och han sa att det inte var någon fara för barnet.

• Pishi

Nu ringde jag till läkaren och fick en tid idag kl. 16:45. Skönt att de hade tid idag så jag kan komma in igen och kolla vad det finns för alternativ mot hostan.

Svar på tråden Gravid och hosta!