• Hella Pella

Är kavatskor stora i storleken?

Tänkte köpa ett par kavatskor/kängor till sonen som han kan ha i vinter. Ni som har kavatskor vet ni om de är stora i storleken? Hans fot är ca 13 cm och då skulle han ha stl 22 men det har han i sina Ecco som nästan är för små...
    Någon som vet?

• Svar på tråden Är kavatskor stora i storleken?
  • CCA

Nja lite stora kan de nog vara. Vet dock att det skiljer ganska mycket mellan kavats sommarskor och kavats vinterskor. Har tabbat mig på att köpa en strl större på vinterskorna än på sommarskorna och då har vinterskorna blivit för stora för de är så mycket större i sig. Köpte nya kavat vinerkänningor nyligen å på de fick jag ta en stolek mindre än på det lite billigare paret (annat märke) som vi ska ha som extra skor.

• Hella Pella

Okej då verkar det ju som att vinterskorna är lite större i storlekarna. Kanske får bli ett par i stl 22. Är de varmt fodrade? Behöver man ha en tjockare sock i tror du?

• Dr Mupp

ja de är ganska stora framförallt vinterskorna. min son har 27 i sina sommarskor och 26 i sina vinterskor.

• CMH

Man behöver inte ha en tjockare socka i sa dom där jag köpte sonens kavatskor, dom är supervarma :)
    Har dock ingen koll på om dom är stora i storlekarna eller inte..

• Junior79

Kavat skor är lite "större"... De passar bra till fötter som är lite "rundare" Medans Viking passar bra till barn med "smala" fötter...

Svar på tråden Är kavatskor stora i storleken?