• annsson

Dansskolan Base 23

Frågade om dansutbildningar här förut och fick bra svar: www.familjeliv.se/Forum-3-170/m44638757.html

Nu såg jag på ABC-nytt (Stockholm) att de ska starta en ny dansskola med namn som Karl Dyall och Anneli Alhanko bland ledarna:
    svt.se/2.33538/1.1766490/kandisar_leder_nya_dansskolan&lpos=bild

Min systerdotter som sökte sig till en ny dansträning har gått utan träning under hösten och ska börja på något i vår. Frågan är om det är någon som tränat eller hört någon som tränat för någon av de här personerna tidigare? Eller som kanske ska börja på Base 23? Vore intressant med lite synpunkter.

• Svar på tråden Dansskolan Base 23
  • karaoke

Coolt med en "storsatsning" bland dansskolorna. Tycker allt att det är lite vågat i finanskristider, men å andra sidan verkar de av hemsidan att döma verklige veta vad de gör. Fanns en jäkla massa kurser där.

Har själv en dotter som är intresserad av att börja på street, kan ju gå dit och köra ett provpass när de öppnar!

• annsson

Ja det blir ett test av Base 23. Har kollat upp lite och förhört mig med folk som tränat för dem innan så jag tror det blir bra. :)

• MoniKatt

Istället för att starta en helt ny tråd så lånar jag denna även om den är ett par år gammal. Jag såg nu att skolan har öppnat en musikalutbildning (med auditions 4-6 juni). Vad har ni andra för tankar om att låta ens barn studera en sådan utbildning? http://www.base23.se/musikalutbildningen/

• Solar

Jag skulle nog kunna tänka mig att låta mina barn läsa utbildningen om de verkligen visade 'motivation' o hade rätt inställning. Fast då förvarna dom att det kanske inte är lika lätt att få ett jobb som om du hade studerat ekonomi. 

• fialottan

Hittade denna tråd när jag skulle leta efter olika dansskolor i Stockholm, och hittade kursprogrammet för hösten 2012. När det står "från XX år", under födelseår, hur tror ni dom klasserna ser ut? Mestadels ungdomar eller äldre dansare? Skulle vilja testa på dans under hösten, men vill helst dansa med lite äldre människor :P

http://www.base23.se/kurser/oppna-klasser/ 

• unreal

Kan tänka mig att det i vissa klasser ändå är något yngre dansare. Men de hade ju drop-in enligt hemsidan. Så det är ju bara dra dit o kolla! :)

Svar på tråden Dansskolan Base 23