• L E A

Vitlök som gravid?!

Detta må vara dagens knäppaste fråga men jag kom o tänka på en sak. Är i v20 och är dunder förkyld! Har sån hosta och ont i halsen. Läste mig till ett recept där man skulle pressa en hel del vitlök, blanda med två msk olivolja och lite ljummet vatten. Allt detta skulle man bara svälja rakt av...

Gjorde det för ca 10 min sen och har i princip inte hostat en gång efter det. Undrar dock hur bebisen kommer må av all den vitlök?! Det var ju stark som bara den...

• Svar på tråden Vitlök som gravid?!
  • HannaPanna29

Din bebis kommer inte i kontakt med vitlöken eftersom den än så länge får all näring via moderkakan och din vitlök har "filtrerats bort" innan det når bebben. Ät på!

• L E A

JAG är BÄST skrev 2009-11-18 18:54:49 följande:

Hahahah Ursäkta TS men du gav mig kvällans skratt
    hahaha jag visste att det skulle bli så...men man får för sig så jäkla mycket skit när man är gravid...
  • L E A
    HannaPanna29 skrev 2009-11-18 18:47:52 följande:
    Din bebis kommer inte i kontakt med vitlöken eftersom den än så länge får all näring via moderkakan och din vitlök har "filtrerats bort" innan det når bebben. Ät på!
    Tack!
  • L E A

Tack alla som bidragit till att jag kan fortsätta o stinka apa inga pussar blir det ikväll inte

• Skogsflickan

Tro mig du behöver inte oroa dig..jag har vitlök,chili och lök i ALL mat jag lagar och det är inte 1-2 klyftor utan gärna ett helt vitlökshuvud...Är gravid i v22 och bebben mår toppen!

Tänk bara hur det är i medelhavsområdet där de äter precis allt och mkt kryddor/vilök utan att få skadade barn

• L E A
    Skogsflickan skrev 2009-11-19 03:27:24 följande:
    Tro mig du behöver inte oroa dig..jag har vitlök,chili och lök i ALL mat jag lagar och det är inte 1-2 klyftor utan gärna ett helt vitlökshuvud...Är gravid i v22 och bebben mår toppen!Tänk bara hur det är i medelhavsområdet där de äter precis allt och mkt kryddor/vilök utan att få skadade barn
    Det låter bra, vi kryddar också maten ordentligt, äter mycket lök/vitlök också. Men igår när jag fick i mig så mycket "rå" vitlök på en gång och när det brände ner för halsen kom jag bara o tänka på hur i sjutton ska bebisen ta detta Mamma sprutar typ eld på mig hahahahah för precis så kändes det!
  • AlexPappa

Om du tror att du blir frisk från en förkylning genom att mosa i dig diverse grejer så har du fel.

Den som hittar på ett sätt att bli av med en förkylning kommer garanterat få Nobels kemi eller biologipris.

Men ät på som flera tidigare sagt, det är bara bra ut förebyggande syfte då du håller dig frisk.

(Förebygga förkylning går)

• syntharen
    AlexPappa skrev 2016-06-28 16:39:05 följande:

Om du tror att du blir frisk från en förkylning genom att mosa i dig diverse grejer så har du fel.

Den som hittar på ett sätt att bli av med en förkylning kommer garanterat få Nobels kemi eller biologipris.

Men ät på som flera tidigare sagt, det är bara bra ut förebyggande syfte då du håller dig frisk.

(Förebygga förkylning går)

Roligt att svara på en tråd som är över 6 år gammal...
Svar på tråden Vitlök som gravid?!