• Anonym

STORT problem med att prata med killar över nätet.

Jag har ett skit stort problem när de kommer till och prata med killar över nätet. IRL också. Och därför föredrar jag nätet. Men det är ändå jobbigare över nätet än i IRL på ett sätt. Och det är att man inte vet vad man ska prata om..

Jag brukar lägga till och bli tillagd av ett par killar på msn. Sen börjar man snacka..
    Och är det någon kille som verkar okej, eller om han tycker att jag också verkar okej och visar intresse för att vilja prata mer. Är väldigt pratglad, och svarar snabbt , visar att det bara ä mig han pratar med och inte sitter med hundra andra tjejer och skriver samma sak till. Ja då får jag panik.. Jag skriver med mellanrum. Dessa mellanrum kan vara allt från några timmar, till ett par dagar.

Jag skriver, frågar och svarar. Sen blir jag så nervös så jag säger att jag måste dra och sen loggar jag inte in på flera dagar. Av rädsla för att inte ha något och säga. Och eller inte bli viare omtyckt.. Helt sjukt!

Nu har jag pratat med en jättemysig kille i ett par veckor. Och det har funkat okej. han verkar ha tålamod med mitt logga in och skriva ett par minuter och sen skiver jag att jag måste dra hela tiden så fort jag blir rädd för att jag inte ska något att skriva..

men nu idag blev han ledsen. han trode att jag inte ville prata med honom och att han ha gjort något fel. Att jag undviker honom... och det gör mig ledsen då det är första killen som jag finner intressant efter skiljsmässan.. på riktigt.

vad ska jag göra?
    Hur ska jag kunna slappna av?
    vad kan man prata om
    varför är jag så här

• Svar på tråden STORT problem med att prata med killar över nätet.
  • Anonym (tystis)

Förstår hur du menar. Jag har inte det problem du har eftersom jag inte pratar med folk på nätet, men jag har problemet IRL så att säga. Har ganska svårt att prata med folk så är mest tyst och lyssnar.

Men ett tips är att skriva en lista på saker att prata om! Skriv upp allt du kan tänka dig, stort och smått, långa diskussionsämnen och "blaj". Allt!
    Sedan om du känner att du får slut på pratet när ni sitter och skriver så försöker du smidigt att föra in samtalet på något du skrivit på listan. De flesta ämnen kan ju haka in i varandra eller bli väldigt långdragna. Tex frågar du om han såg en viss film på tv igår, oavsett om han såg den eller ej så vips är ni inne på ämnet film som kan diskuteras i långa banor.

• Anonym

Försök ta det lugnt och inte oroa dig över om du kommer att vara omytckt eller inte. Alltså va dig själv även på nätet! Du vill ju inte framstå att vara någon som du inte är...
    Låt samtalet rulla på precis som du skulle gjort IRL. Prata om dagen som varit, vad man gjort osv. Man behöver ju absolut inte berätta allt...
    Prata om ex tvprogram, vädret, vad man ska göra till helgen osv.
    Kanske tråkiga förslag men samtalet brukar iaf rulla på och man brukar komma på saker som man vill fråga om längs vägen.

Logga in dig på msn nu och be om ursäkt till killen och skriv att du tycker det är jätte trevligt att prata med honom!!

Lycka till!

• Anonym (Spännande)

Är det spännande att skriva och prata med killar på  dejtingsajter? 
    Är det viktigt för tjejer att kunna prata med killar 

Svar på tråden STORT problem med att prata med killar över nätet.