• Anonym

Det blir jämt nåt fel på mitt underliv svamp/irrierat/dålig lukt - vad göra?!

Alltså vad är det för FEL på min fitta?

Jag blir så trött, alltid är det något!

Jag och min pojkvän har ett långdistansförhållande, vi bor i olika länder för närvarande, självklart när man äntligen får ha sex så åker man på något som antingen var svamp eller dålig ph-balans, det kliade som satan och sved.

Då blev givetvis sexet lidande, tyvärr befann vi oss på en annan kontinent, där utskrift av svampmedel skulle kräva en gynundersökning, så vi köpte en ph-balans tvål som lyckligtvis hjälpte.

Men nu när jag kommer hem så börjar min fitta lukta illa, IGEN (det har hänt ett per gånger förut, någon gång gick det över av sig själv, någon gång berodde det på någon ph-grejs så jag fick ta antibiotika.

Jag har kollat upp alla könisar som finns, jag har ingen, men vad är felet? Varför blir det alltid något "fel" på min fitta? Antingen börjar den lukta eller så får jag svamp/ph-rubbning.
    Jag blir inte klok på det här

• Svar på tråden Det blir jämt nåt fel på mitt underliv svamp/irrierat/dålig lukt - vad göra?!
  • Anonym (halloj)

be om en kur diflucan,den tar svamp effektivt.sen efter tar du vivag el lactal-gel.och du ska aldrig,aldrig använda tvål i underlivet.endast barnolja.efter sex kan man också använda lactal-gel,likaså om man bli irriterad under mens.vissa är känsligare än andra,så är det bara.barnolja har räddat mångas sexliv.

• Anonym (halloj)
    Anonym (fisk) skrev 2009-11-18 19:47:27 följande:
    Baktriell vaginos!
    men då måtte väl vivag el lactal-gel vara bra,eller?
  • Anonym (fisk)

Det enda som hjälper är penicilin!

• Anonym

Jag har samma besvär! Nu är jag dock höggravid och har lagt detta besvär åt sidan eftersom vi ändå inte har sex längre. Jag har testat många pevarylkurer mot svamp. Det hjälper ett tag sen kommer det tillbaka nästa mens. När jag har mens använder jag särskilda tamponger som man köper på apoteket, hjälper lite men inte helt. Har ätit Diflucan eller Fluconazol många gånger och det hjälper väl lite bättre men det kan jag inte äta nu när jag är gravid. Fick tips från en tråd här på FL att testa ett naturtillskott som heter MSM. Det innehåller svavel och man köper det på hälsokosten. Det hjälpte! Vågar dock inte ta det heller nu när jag är gravid men tänker återgå till det när bebben är ute.

• Anonym (jag med)

jag har precis samma problem ...har jag regelbundet sex med min partner är det ingen fara ...går det en längre tid mellan gångerna är det som om mitt ph värde (för det e det som är problemet, inte svamp, inte bakteriell vaginos osv osv) sabbas med en gång o jag får köra en kur lactal ....återställd.....tills nästa gång vi har sex....
    jag har alltid haft det såhär...ibland inte alls med min f.d sambo t.ex ..
    jag fick iallfall förklarat för mig av min barnmorska att det är som jag har ett känsligt ph värde, det rubbas pga en aning överkänsligthet mot min partner....Som om jag inte är VAN vid min partner...Hänger du med?
    Innan när jag va singel o hade sex med ngn så fick jag det DIREKT! ....Altså som om man reagerar på ngt man inte är van vid.
    Sen gör det inte saken bättre i heller att jag alltid använder Intimtvål, men min partner använder vanlig tvål, jag tål ABSOLUT inte vanlig tvål, mitt Ph värde rubbas med en enda gång.....Såå det ställer åxå till det....

• Anonym (känslig)

För min del var boven sköljmedel. Nu tvättar jag i parfymfritt tvättmedel och helt utan sköljmedel. Från att ha haft problem varje månad så händer det kanske 1 gång per år nu.....stor skillnad alltså.

• Anonym (halloj)
    Anonym (fisk) skrev 2009-11-18 20:35:04 följande:
    Det enda som hjälper är penicilin!
    men efter pencillin kur får många kvinnor svamp som ett brev på posten.i bland så blir det bara irriterat.då är vivag el lactal-gel bra.
  • JsN

Min gyn gav mig en kur med diflukan och så fick jag strikta order om att bara tvätta med olja. Vilken skillnad! Sen jag började tvätta med intimolja eller ännu hellre mandelolja har jag aldrig haft något kli.

Svar på tråden Det blir jämt nåt fel på mitt underliv svamp/irrierat/dålig lukt - vad göra?!