• Alva76

liten bil + bilstol

Jag skulle vilja ha en lite mindre bil typ Audi A3, golf etc , men min man påstår att de är för små att ha barn i . Jag har två barn 4 och 1 år och jag vill att både passageraren fram och barnen ska kunna sitta drägligt. Går det? Är det någon som har erfarenhet av mindre bilar och barnstolar? Vi har provat en BMW i 1 serien men där satt inte passageraren i framsätet bra när man hade en bakåtvänd bilstol i baksätet. Vi har en akta cosmic, tror jag, den med ratten, så barnstolen är rätt så klumpig.

• Svar på tråden liten bil + bilstol
  • Alva76

ingen som har någon erfarenhet

• Kina79

OM du funderar på en mindre bil så kanske du även ska fundera på en bilstol som tar mindre plats än den du har.
    Vi har Britax Free-Way (numera utgången, ersatt av Hi-Way) - den tar väldigt liten plats.
    Vi har haft Free-wayn i en Mazda 121 från 89 (bild finns i bildtråden under säkerhet eller i mitt galleri), Nissan Micra, Mitsubishi Colt, Golf 1:a mfl - funkat bra alla gånger.

• Ankissen

Vi har haft Elliot i vår Nissan Micra tills han var tre år. Det gick helt okej. Då satt han i en Britax Freeway.

• Spexig

Du kan ju sätta barnen bakom varandra, alltså en i framsätet o en i baksätet. Om 4-åringen sitter framåtvänd är det nog ännu enklare.

• cicci85

Jag har en liten bil Seat ibiza. Mina barn är 4,5 och 1,5 år snart och båda sitter bakåtvända. Den ena i fram i en britax secura och den andra i bak i en britax twoway. Han även haft aktagraco duoflex i fram och securan i bak och det har funkat.

Men om ni har en cosmic i fram tror jag inte man kan sitta bra i framsätet utan bakåtvänd bilbarnstol.

Svar på tråden liten bil + bilstol