• Chaplin

Köpa wii

Imorgon tänker jag köpa ett wii. Jag har velat detta i evigheter och nu är det faktiskt synd om mig som är sjuk, så det så!

Men, vad behöver jag köpa till i form av kontroller och liknande. Ge mig ALLA era bästa wii-tips!

• Svar på tråden Köpa wii
  • Chaplin

Någon här inne har väl wii?

• dakeel

Är det bara du som ska spela så räcker det ju med kontrollen som följer med. Men annars rekommenderas att du köper en exta kontroll, eftersom wii-spelen e helt klart roliga när man e två eller fler =). Kommer inte ihåg vad som följde med, men en (eller två) nunchuck (tror de heter så) e ju också ett måste.
    Sen när det gäller spel så är sportspelen skitroliga, allra helst på fester :-P. Och mario brukar ju gå hem och även guitar hero-spelen e sjukt roliga.

=)

• 242

köpt än`?

en nunchuck& en kontroll ingår.
    men man köper med fördel en uppsättning till,på tex gamestop finns billigare variant,el begagnat (med garanti) wii original kontroller/spel etc kan vara ganska dyrt.

med två uppsättningar kommer du långt,blir du flitig spelare är det ekonomiskt (och miljövänligt) att köpa ett laddningsställ (uppladdningsbara batterier,samt hållare) då de drar en del batterier.

när det kommer till spel är det en smaksak..finns så många nu,och vissa spel kräver tillbehör,tex mario karts (rattar) eller wii resorts (extra sensor)

lycka till!

Ja,jag har dyslexi..
  • Chaplin

Japp, jag har handlat! För en hel massa pengar... Extra nunchacks, extra kontroller, Mario Kart, Rattar, Wii Sport Resort och en extra motion plus.

Så nu är man halvt ruinerad, men lever ett roligt liv om kvällarna!

• 242
    Chaplin skrev 2009-11-30 23:58:15 följande:
    Japp, jag har handlat! För en hel massa pengar... Extra nunchacks, extra kontroller, Mario Kart, Rattar, Wii Sport Resort och en extra motion plus.Så nu är man halvt ruinerad, men lever ett roligt liv om kvällarna!
    jotack!!

När vi köpte wii (då det kom) fanns inte så många spel.men vi glömde bort til och rum och kunde bowla oss igenom nätterna och glömma bort att sova..

de är en bra investering,det lovar jag.

Vi har de flesta tillbehör,många spel,och jag har även använt mig att wii för viktnedgång:)

så ha det massa kul!
    Ja,jag har dyslexi..
  • 78an

Jag har beställt Wii jag också! Ska bli en överraskning för sambon, han vet inget än . Jag köpte det nya svarta paketet, men inga extra kontroller. Måste beställa!

• 78an
    MammaMagda skrev 2009-12-03 12:46:11 följande:
    Koppla upp ditt wii och ladda ner (köp) gamla godingar!
    Såg att man ska kunna göra det, låter ju som en tokbra idé!!! Lite nostalgispel måste man ju ha
  • MammaMagda
    78an skrev 2009-12-03 14:30:28 följande:
    Såg att man ska kunna göra det, låter ju som en tokbra idé!!! Lite nostalgispel måste man ju ha
    klart man måste ;)
    Det finns även nya spel som man kan köpa direkt över wii'et. :)
  • 78an
    MammaMagda skrev 2009-12-03 15:49:59 följande:
    klart man måste ;)Det finns även nya spel som man kan köpa direkt över wii'et. :)
    Hur gör man då? Låter som att det finns en hel del finesser med Wii OCH en massa roliga spel! Jag har köpt det nya Super Mario också - älskar ju Mario! Så det ska bli kul när det kommer
  • MammaMagda
    78an skrev 2009-12-04 08:12:37 följande:
    Hur gör man då? Låter som att det finns en hel del finesser med Wii OCH en massa roliga spel! Jag har köpt det nya Super Mario också - älskar ju Mario! Så det ska bli kul när det kommer
    Man kopplar upp sitt wii till sitt trådlösa internet. Det finns en kanal på wii som heter wii shop, eller något liknande. Där kan man välja bland en massa spel både nya och gamla godingar. Man handlar med "wii points" vilka man kan köpa i spelbutiker eller med sitt kort.
Svar på tråden Köpa wii