• Paulina84

V.27 och är dödstrött =( Någon mer?

Usch... Har haft ett par dagar nu som jag e så jäkla trött att jag nästan känner mig svimfärdig.... Äter 2 st järntabl. 1 morron och 1 kväll men det blir inte bättre....
    Ringde BM idag men hon har så klart inte ringt tillbaka..

Är det någon mer som känner sig såååå trött?

• Svar på tråden V.27 och är dödstrött =( Någon mer?
  • Billy och Jag

jag går in i vecka 27 på lördag och känner mig också sjukt trött.. sover dåligt på nätterna och ligger kvar i sängen läääänge på morgonen.. (är sjukskriven)

jag tycker att jag är tröttare nu än tidigare.. Men har blodvärde på 115 och äter 1 järntablett/dag.

• HemmaHosSofi

Jag är i v28 och är konstant trött. Somnar både här och var dagtid, medans jag har jätte svårt att sova på nätterna.

• Paulina84

Järnvärdet låg sist på 112 så det var lågt tyckte BM, men med 2 järntabletter så ska det väl stabilisera sig... tycker jag...

Har absolut inga problem att somna...gör det mer än gärna ;) men det e jobbigt på dagarna. E oxå sjukskriven pga blödningar (nu har det varit lugnt med blödningarna) så mkt vila rekommenderas men att man ska bli så här trött... blääää.... lämnar dottern på dagis 9 och sen vid ca 12 så sover jag till 15 då det e dax å hämta henne.... känner att jag sover bort hela dagen och humöret e inte det bästa just då..... :(

Men då e det inte bara jag som e trött, det känns skönt =) man blir så nojjig att det ska vara nått galet....

• 4blommor

Mitt järnvärde är bra o blodtrycket lika så! Men jag är ändå trött.. Fast det är ju inte så konstigt då man har extra blod, vätska o massa extra kilon att bära upp ;)

• Sajja

här är en till som är dödstrött, dock beror de nog på att mitt blodtryck är lågt och järnvärdet är under all kritik..
    Har för lågt järn i järndepåerna

• FinastE2010

Jag är också sjukt jävla trött. Men jag kan inte sova alls nattetid! Trodde mitt järnvärde hade sjunki mer men det hade nu gått upp till 125 och blodtrycket är lite högre än innan då jag ahde jätte lågt. Men jag orkar verkligen ingenting, vill mest sova halva dagarna. Är också sjukskriven..

• solsken

Jag var oxå sjukt trött när jag var i de där veckorna... sen blev det bara bättre en dag. Fattar inte vad som hände men det var så otroligt skönt den dagen när jag kände att jag är inte helt borta och trött längre... tyvärr är det väl bara att vila och härda ut och se till att få i sig allt nyttigt man behöver.

• molle78

Jag går med här, jag har haft "turen " att gå hemma hela tiden, nu har jag 45 dagar kvar och har sovit mig igenom många dagar :(. Mitt HB vill inte gå upp ligger på 106-108 äter 6 tabletter om dagen. Är det någon som har förslag till mig hur jag ska vakna så hjälp gärna !!!!

• madelajine

Gick in i vecka 30 idag och har varit sjukt trött om dagarna, och inte haft någon kraft alls till någonting känns det som, har svårt att somna på kvällarna och sover uruselt. Vaknar var 2-3 timme av ingen anledning.
    Så du är inte ensam om att vara dödstrött vill jag lova dig :)

• FinastE2010
    molle78 skrev 2009-11-19 18:15:06 följande:
    Jag går med här, jag har haft "turen " att gå hemma hela tiden, nu har jag 45 dagar kvar och har sovit mig igenom många dagar :(. Mitt HB vill inte gå upp ligger på 106-108 äter 6 tabletter om dagen. Är det någon som har förslag till mig hur jag ska vakna så hjälp gärna !!!!
    Prova att dricka blutsaft istället, det aknske hjälper? Jag hade ett järnvärde på 105 men när jag började bli noga med att ta 2 nifirex i samband med ett glas juice, en apelsin eller innan jag gick o la mig gick järnvärdet upp till 125. Innan hade jag inte varit så noga med NÄR jag tog dom. Undvik äta fullkorn, koffein och kalcium så kanske det blir bättre. DEt blev det för mig! Och det blev nästan bättre då jag började "slarva" med att ta tabletetrna varje dag.
  • molle78
    FinastE2010 skrev 2009-11-20 13:53:36 följande:
    Prova att dricka blutsaft istället, det aknske hjälper? Jag hade ett järnvärde på 105 men när jag började bli noga med att ta 2 nifirex i samband med ett glas juice, en apelsin eller innan jag gick o la mig gick järnvärdet upp till 125. Innan hade jag inte varit så noga med NÄR jag tog dom. Undvik äta fullkorn, koffein och kalcium så kanske det blir bättre. DEt blev det för mig! Och det blev nästan bättre då jag började "slarva" med att ta tabletetrna varje dag.
    Jag tar blutsaft med, 2 nifirex och 4 hemofer (eller vad dom heter). Tar alltid med färskpressad apelsin juice. Men min pappa har tydligen dåligt HB kanske det går i arv :) Jag har ju bara 44 dagar kvar så jag kommer att stå ut :) JJIIIPPII längtar
    Tack för råden :)
  • Paulina84

Boka en tid för å kolla alla värden åså... Allt såg jätte bra ut =)

Hb var uppe i 119 så en klar förbättring från 111...

Jag blev så klart nojjig ett tag då jag inte alls kände igen mig i denna trötta värld så därför bokade jag en tid med doktorn så man kan utesluta vissa saker. Å glad e jag för det =)))

Har nog också så sjukt tråkigt hemma att tröttheten bara gottar sig i det!

Fick svar också om att vila så mkt som möjligt innan bebben kommer.... så bäst å passa på....=)

Svar på tråden V.27 och är dödstrött =( Någon mer?