• AnneLiii

Ni med erfarenhet av Kuoma-skor

Har hittat ett par stövlar med märket Kuoma och har hört att de ska vara jättevarma - Men hur tålig vatten e de?
    De ska ju klara av dagisaktiviteter osv

• Svar på tråden Ni med erfarenhet av Kuoma-skor
  • Storasyter

Jag älskar Kuoma!!
    Nu bor vi i norra Sverige så vi har ju inte så mkt blöt vinter. Men lite blöta står de absolut emot. Dom är varma. Men det bästa med dom är att dom är så lätta. Inget problem att köpa dom någon storlek för stora och låta barnet ha tjocksockar för "utfyllnad" i.

• Neko

Jag tycker de är jättebra, har inte varit med om några våta fötter =)

• evelix

samma här, de bästa stövlarna... lätta för barn att ta på och av och varma framförallt...

• suzy

Har precis köpt Kuoma för andra gången. Är jättenöjd med dem. Impregnerar man dem så står de emot vatten bra. Min tjej var inte blöt om fötterna alls förra säsongen och hon hade dem jämt. Höll bra och de går att torka i torkskåp utan att de pajar. Dessutom lätta att ta på och väger inte mycket.

• Nalle Puh73

Då går jag emot alla . Gillar dom inte alls. William var iskall om fötterna trots ullsocka och knappt minusgrader. Så fort det slaskade ute var han sjöblöt om fötterna så vi kommer inte köpa dom igen. Sambon köpte likadana och säger samma sak. Han fryser och blir blöt.
    Finns en kopia Goodyear som håller fötterna torra.
    Vi har övergått till viking och nu är det en varm och torr kille som kommer in.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • frk Carlsson

Många här uppe har de skorna både barn och vuxna. Men som "storasyster" skriver så har vi ju torr vinter och aldrig ngt slask. Har haft Kuoma till min stora tjej i 2 år nu och det har funkat bra. Men under de senaste veckorna när det varit snöblandat regn/plusgrader etc så har vi kört med fodrade gummistövlar ist - jag är faktiskt ärligt talat osäker på om de stoppar för hur mkt slask som helst? Man bör betänka att barnen typ står i vattenpölar etc, så det kräver mkt av en sko.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Nalle Puh73
    frk Carlsson skrev 2009-11-19 21:34:40 följande:
    Många här uppe har de skorna både barn och vuxna. Men som "storasyster" skriver så har vi ju torr vinter och aldrig ngt slask. Har haft Kuoma till min stora tjej i 2 år nu och det har funkat bra. Men under de senaste veckorna när det varit snöblandat regn/plusgrader etc så har vi kört med fodrade gummistövlar ist - jag är faktiskt ärligt talat osäker på om de stoppar för hur mkt slask som helst? Man bör betänka att barnen typ står i vattenpölar etc, så det kräver mkt av en sko.
    Bor i Norrbotten och dom håller inte tätt när det blir blötsnö och slask på vårvintern bla. funkade inte på ex pimpelturer för så fort han trampade igenom översta snölagret och kom ner på det blötare under så var skon sjöblöt snabbt.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
Svar på tråden Ni med erfarenhet av Kuoma-skor