• flipperkulan

Piercing, conch med labretsmycke?

Jag ska pierca örat (conch) om en vecka och jag hittar inte den info jag söker så jag provar fråga er här med.

Tycker det verkar smidigt med labretsmycket, som ju är ett läppsmycke(?), iom att det är en platta på ena sidan istället för en kula.. Skönare kan jag tänka, och minska risk för skav.

Funkar det att ha en sån i örat? Ni som har conchpiercing, vad har ni för smycke och hur kändes det att pierca sig där? Har tidigare haft i naveln som gjordes för 10 år sedan, så jag vet ju hur det kändes. Men har läst om den jag ska göra nu att bråsket är hårdast där och därför gör grymt ont. Men det är det nog värt, så grymt snyggt!

(¯`°?.¸ ღ♥ MAJA ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Piercing, conch med labretsmycke?
  • meic

Det bästa att ha under läkningen är en ring, mest praktiskt både för läkning och för att det ska vara bekvämt för dig.

Om du vill kunna ha en labrett senare så be om att få ett 1.6 hål i piercingen.

• flipperkulan

Tack för ditt snabba svar! Bli det inte 'obekvämt' med ring? Tänkte att den måste väl vara rätt stor för att få plats?

• meic
    flipperkulan skrev 2009-11-18 22:18:41 följande:
    Tack för ditt snabba svar! Bli det inte 'obekvämt' med ring? Tänkte att den måste väl vara rätt stor för att få plats?
    Det som är bra med ring är att det är mycket lättare att hålla rent, så läker det fortare. Och ska du ha en labrett i nu så måste det vara en läkestav och då blir den så lång att det kommer inte se klokt ut för det första Sen kommer den ju stå ut och kunna trassla in sig i håret, mössa osv och det är inge vidare skönt...
  • flipperkulan

Oki, ja då kanske det är bäst med ring tills det läkt. Tack!

• flipperkulan

Har fått svar från stället jag ska göra det på. De rekomenderar en stav isället för att minska risk för ev inflamation. Tydligen blir det mer skav av en labret än stav eller ring..

• meic
    flipperkulan skrev 2009-11-19 20:07:43 följande:
    Har fått svar från stället jag ska göra det på. De rekomenderar en stav isället för att minska risk för ev inflamation. Tydligen blir det mer skav av en labret än stav eller ring..
    Alla piercare kör som dom vill vi kör alltid ring där det går att sätta ring.
Svar på tråden Piercing, conch med labretsmycke?