• Sessilou

Hjälp mig med gåva till gudmor/fadder

Vi kommer att ha en namnfest för vår son.

Vill så gärna ge hans gudmor/fadder en speciell gåva i samband med att hon får ett fadderbrev av oss. har ni nått förslag? Först tänkte jag kanske gravera in hans namn i en berlock, men det är svårt med smycken. Tror inte hon skulle använda det.
    Tänkte sen att man kanske skulle göra nåt själv istället, göra nåt fint hand/fotavtryck av honom och rama in?
    Eller ska man köpa nåt? Vad skulle ni ge?

Less is more=)
  • Svar på tråden Hjälp mig med gåva till gudmor/fadder
  • mrs Vilja

Vi gav våra barns faddrar ett foto (förstorat) i en fin ram och ett litet faddersmycke. Hittade en super duktig tjej på nätet som gjorde fint halsband och armband till den kvinnliga av barnens faddrar. I halsbandet stod det stansat om hennes barn och man och i armbandet i sötvattenspärlor + en stansad bricka med vår barns namn. (sidan hette sandiscraft.dinstudio.se)

• Sessilou
    mrs Vilja skrev 2009-11-20 16:22:55 följande:
    Vi gav våra barns faddrar ett foto (förstorat) i en fin ram och ett litet faddersmycke. Hittade en super duktig tjej på nätet som gjorde fint halsband och armband till den kvinnliga av barnens faddrar. I halsbandet stod det stansat om hennes barn och man och i armbandet i sötvattenspärlor + en stansad bricka med vår barns namn. (sidan hette sandiscraft.dinstudio.se)
    oh vilka fina smycken. Tusen tack för länken.
    Less is more=)
  • Superbia

Jättefina halsband verkligen!
    En fråga.. om man nu skulle ge ett sånt halsband till faddrarna, hur ska man då sätta in namnen? Ser ju hur mrs Vilja har gjort, men något annat förslag?

• ajja81

Jag gav mina varsin tshirt med tryck godmother och godfather, de tyckte det var jätte kul, fick det tipset här på FL, tröjorna finns på Glada drodan

• SaJo81

shit jag visste inte ens att man ska ge en gåva till gudföräldrarna!
    måste man börja tänka ut nåt sådant med

• Sessilou
    SaJo81 skrev 2009-11-22 12:50:29 följande:
    shit jag visste inte ens att man ska ge en gåva till gudföräldrarna!måste man börja tänka ut nåt sådant med
    nej men man behöver inte. Jag fick inget när jag blev gudmor.
    Det var mer jag som kände nu att jag vill ge min blivande fadder något.
    Hon är även min allra bästa vän, kusin och själsfrände!
    Less is more=)
Svar på tråden Hjälp mig med gåva till gudmor/fadder