• pandyb

Förslag på "gåbort" present

På lördag är vi bortbjudna på middag. Idag ska jag ut och köpa en "gåbortpresent" efter jag fått vaccinationssprutan.
    Den absolut bästa och mest klockrena presenten när man går bort tycker jag helt simpelt är en flaska vin, men nu är det så att tjejen är gravid och kommer inte kunna dricka upp den på ett tag....
    Min nästa tanke var då att köpa årets blossglögg, men den kommer hon ju inte kunna dricka förrän nästa jul...
    Undra hur det kommer sig att allt jag kan tänka på är alkohol?

Men som sagt har ni några andra tips som inte är alkohol eller blommor?

• Svar på tråden Förslag på "gåbort" present
  • Miot

Kanske en fin ljuslykta eller nått sånt, ett fat med fina blockljus nu när det är mörkt och ruggigt ute.

• tisteln

En söt liten blomgrupp - vi fick en för ett par helger sedan och den lyser verkligen upp fortfarande och gör oss glada!

Annars en bukett, choklad, hembakade bullar eller limpa...

• flixflax

Köp alkoholftirr vin eller glögg då och ge bort ihop med lyxigare pepparkakor eller ngt.

• V i c t o r

Rekommenderar ett avsnitt i Seinfel där George tycker det är konstigt att man alltid måste ha med sig något, som vin.

"No wine...get out of here!"

• Havsluft

- Någon härlig bok med vackra bilder,
    - Lyxiga chokladpraliner i vacker ask/påse.
    - Något hembakat, en gång fick vi underbara kladdkakemuffins av en gästande familj, och de njöt jag av länge efteråt!
    - Det kanske är lite för tidigt på säsongen, men en CD med julmusik är inte heller så dumt att få.
    - Och blommor funkar alltid!

• pandyb

Saken är biff! Blev en liten Glögg påse.

Blossa Lingon
    Blossa Apelsin
    Glögg mix
    Servetter som det står God Jul på
    En plåtask med Kung Oscar pepparkakor
    En strut med pepparkakskola från IKEA

Tack för alla tips

• Eddie90

Finns mycket kul att ge bort när man går bort! Det är som sagt tråkigt att det enda man tänker på är vinflaskor och blombuketter :( Om jag känner personen väl så försöker jag alltid att tänka på den personens intressen, då brukar idéerna komma efter en stund. Annar kan man ju alltid kika in på www.pressie.se/gabortpresent, de har massa roliga tips på bra gå bort presenter.

Glöggpåse var jättebra tips! Det kör jag imorgon! :D 

Svar på tråden Förslag på "gåbort" present