någon som testat bantningspillret Lipro? Är detta lagligt i sverige?
Har läst ltie om bantingspillret lipro. någon som testat? är det lagligt???? vill itne testa annars!!
Har läst ltie om bantingspillret lipro. någon som testat? är det lagligt???? vill itne testa annars!!
jag har en kompis som har testat, hon gick ner massa i vikt när hon tog dom och gick upp jätte fort direkt när hon slutade... Vet inte om d är lagligt faktist
nån mer?????
testar igen...ingen mer???
Jag har tagit pilrena i en vecka nu.. Vet inte om det är laglit min sambo har beställt tabletterna. Det jag märkt är att de tar effektivt bort suget efter mat och man får komma ihåg att äta annars mår man inta bra. Jag har iaf kunnat minska portionerna rejält och känner mig nöjd efteråt inte hungrig heller. Har inte kollat vikten ännu ska göra det imorgon.
Finns ju ett liknande läkemedel om det är så att det tar bort hungerskänslor lagligt fast på recept i Sverige som heter Reductil. Jag får av min mamma för jag är inte så pass överviktig men jag har gått ner 13 kilo på dom nu. Gick även ner 12 kilo på dom förut och la av i några år och gick inte upp dom när jag la av eftersom att magsäcken krymptes liksom, det blir en vana att äta mindre. Lipro dock har jag ingen aning om men kolla upp Reductil annars. :)
Det tar exakt tio sekunder att hitta detta på nätet:
Due to the similarity between Lipro diet pills and Lida DaiDaihua Slimming Pills, it is strongly recommended that you avoid taking this supplement. In January 2009, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) listed Lida DaiDaihua Slimming Pills in their warning to the public about tainted diet pills when it was discovered that Lida DaiDaihua Slimming Pills contain the prescription drug sibutramine (Read more about FDA Tainted Diet Pill Warning). Sibutramine is the generic name for prescription weight loss medications Meridia and Reductil.
The official website that sells Lipro diet pills does not provide a full list of ingredients. Some of the ingredients that can be distiguished amongst the garble of gibberish on their website include sweet potato fiber, cyamoposis gum, amor phallus konjac, alfalfa, Tuckahoe, kola, guttiferae plant, Coleus Scutellarioides and Guarana. Assuming that these marketing geniuses wouldn’t fail to list their most important weight loss ingredient on their website, let’s examine Lipro to see if any of its ingredients they may help you to lose weight.
There are a number of stimulants, mostly caffeine, in the ingredients of Lipro Diet Pills that will give you a boost of energy and raise metabolism. Other ingredients including fiber, citrimax and diuretics will work to some extent to suppress appetite, curb hunger and rid the body of water weight. The main concern with these diet pills is that they are closely related to Lida DaiDaihua Slimming Pills that have been found to be tainted with prescription drugs. For this reason, taking Lipro Diet Pills may pose serious health risks and is not recommended as a safe weight loss supplement.
www.diet-pill-center.com/diet-pills-blog/2009/02/lipro-diet-pills-review/
--
Summering:
Läkemedelsverket i USA (FDA) rekommenderar att man inte tar detta preparat för det är tillverkat i Kina och är bara en uppdatering av ett tidigare icke godkänt preparat (Lida DaiDaihua).
Lipro innehåller dels ämnen som är receptbelagda (det aktiva ämnet i Reductil, fast förmodligen i alldeles för hög dos-jag skrev om Slimfast här för ett tag sen som lider av samma problem och innehåller 2.5 gånger så mycket sibutramin som man får ta om man tar Reductil+ amfetaminliknande ämnen) samt ett gäng helt okända ämnen som inte genomgått läkemedelskontroll. Medlet kan innebära avsevärda hälsorisker för den som tar det och är inte rekommenderat som ett säkert sätt för viktnedgång.
-
Om man nu är överviktig, är det väldigt svårt att gå till läkaren och få ett läkemedel utskrivet som är kontrollerat och ansett någorlunda säkert för viktnergång?
Eller man kanske bara vill leva farligt, spela rysk roulett med sin hälsa och skit samma om man får leverproblem eller ämnesomsättningsfel eller permanenta sömnrubbningar eller hjärtstillestånd av sina suveränt enfaldiga hälsoexperiment?
Eller är drömmen månne att bli extra fet igen extra fort efter avslutad kur samt sedan kanske sjukskriven pga biverkningarna?
Man undrar...