• Mystic noblesse

Luktar mögel!

Usch vad det luktar äckligt med mögel. Dom senaste dagarna har mögeldoften blivit väldigt påtaglig. Det är i badrummet möglet finns. Vi har skurat och rengjort avloppet men blir ändå inte av med det. Listerna runt fönster och dörr är helt uppluckrade av all fukt och färgen flagar. Det går inte att ha det så här när vi har en liten son. Ska ringa till hyresvärden men dom kommer väl inte göra nåt som vanligt. Vi har också kollat under badkaret men ser inget mögel där. Om det nu inte har satt sig i betongen då. Vad kan man kräva från sin hyresvärd egentligen? Här får man vänta i flera månader innan något blir gjort.

• Svar på tråden Luktar mögel!
  • sirisdotter

Be någon från kommunens Miljö- och hälsokontor komma och undersöka möglet!

• Mystic noblesse

Vaktmästaren var här nyss och han sa att det "bara" var fukt men att det bara är en tidsfråga innan möglet kommer. Men jag tycker det luktar mögel. Vaktmästaren sa också att det enda hyresbolaget kommer säga är att vi kan flytta och att de kommer antagligen inte att göra något åt det. Mer än att på sin höjd sätta dit nya lister. Men vad hjälper det?

• sirisdotter

Jag orkade tyvärr inte stå på mig, när jag kände mögellukt i badrummet. Kakelplattor ramlade ner, vaktmästaren tänkte limma dit dem igen, när han skaffat rätt lim. Till slut fick jag fart på ombyggnad. Det är bostadsrätt, så det är andra vägar man använder där för att få något att hända ordföranden i mitt fall). Efter renovering försvann min astma och dottterns ständiga förkylningar!

Fuktmätare finns också, troligen på Miljökontoret.

• mammasTuva

Vi misstänker fukt eller mögel i vårt badrum. Flera har kommenterat lukten när de varir hemma hos oss. Hyresvärden kommer i morgon o ska titta på det. och jag kommer verkligen stå på mig. Vi har en treåring och en 4 månaders och vill inte utsätta mina barn för det! =)Vi har sedan vi flyttade in här i juni ständigt varit snoriga.. Jag undrar om det kan ha med det att göra

• sirisdotter
    mammasTuva skrev 2009-11-22 09:32:39 följande:
    Vi misstänker fukt eller mögel i vårt badrum. Flera har kommenterat lukten när de varir hemma hos oss. Hyresvärden kommer i morgon o ska titta på det. och jag kommer verkligen stå på mig. Vi har en treåring och en 4 månaders och vill inte utsätta mina barn för det! =)Vi har sedan vi flyttade in här i juni ständigt varit snoriga.. Jag undrar om det kan ha med det att göra
    Är personligen övertygad att det KAN finnas samband.
Svar på tråden Luktar mögel!