• Konvaljen

Egen sänggavel?

Jag och min man ska göra en egen sänggavel som vi ska klä i tyg. Nu är min fråga hur man ska fästa den bakom sängen, vill ogärna ha den stående på golvet. Måste vi borra i sängarna, känns lite trist med tanke på att de inte är så gamla. Vet ni om det finns några smarta beslag att köpa för att minska borrhålen?
    Jag ska sy en sängkappa att ha runt sängen så den kommer ju att täcka en hel del av gaveln.
    Andra tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Egen sänggavel?
  • Brollie

Tror inte att du behöver borra i sängen om du fäster ordentligt i väggen... Om du tycker det är ok med stora men få borr hål kanske det räcker med fyra hål eller så om du tar expander skruv, fast fråga där du ska handla, kanske behöver du inte ens SÅ stora skruvar.
    De vet säkert nåt beslag oxå... Har funderat själv på det där så hör gärna av dig om hur det blev! Lycka till!

• Konvaljen

tack för tipset!
    helst vill jag ju inte borra i väggen heller utan det känns bättre att borra i sängen (vi bpr i hyresrätt). Ska kolla runt lite efter beslag, borde ju finnas. Kanske kan kolla på MIO och liknande ställen hur de har gjort med de sänggavlar de säljer också.

• Uet

Jag gjorde för ett par år sedan en egen gavel av en gamal dörr efter att ha sett det på äntligen hemma (den är såååå fin)
    på baksidan av den har vi skruvat fast ben som står ner i golvet sen har vi bara vinkeljärn i väggen.

Aldeles så där lagom lågbudget, men det funkar

• Zhara

Jag köpte en 2cm tjock spånskiva, sågade till 3st reglar som jag skruvade fast på baksidan, en 4cm tjock skummgummimadrass o spände bara för ett tyg som jag gillade- fäste det med häftpistol på baksidan. Behövde inte skruva fast den i väggen står stabilt mellan sängarna o väggen!

• LPW

Jag har gjort en egen sänggavel som jag klätt med tyg och den står faktiskt bara på golvet bakom sängen och det fungerar utmärkt!

• Fian83

funderar me på att göra en egen..vad kostar tex en skiva,ska man ha spånskiva då??ingen som har bild lr ngt på det??

Svar på tråden Egen sänggavel?