• hopefaithlove

Vanligt att bebisen spyr första dygnet?

Vi åkte hem från BB idag och på vägen hem spydde vår dotter lite. Det var inte alls mycket och jag hade ammat henne straxt innan vi åkte. Det har inte hänt sedan vi kom hem för drygt 10 min sedan. Är det normalt? Ngn mer erfarenhet?

enbebisblogg.blogg.se/

• Svar på tråden Vanligt att bebisen spyr första dygnet?
  • The Black Lady

Japp, helt normalt, hon hade nog bara ätit lite för mycket...

Grattis till dotter

• hopefaithlove

The Black Lady skrev 2009-11-19 14:56:56 följande:

Japp, helt normalt, hon hade nog bara ätit lite för mycket...Grattis till dotter
    Jo det var det jag tänkte också. Men jag läste att mjölken inte rinner till i början så att man tror att de inte får tillräckligt men de klarar sig ändå - så jag funderar fortfarande över det. Tack förresten! =)

enbebisblogg.blogg.se/
  • EMO 979

Kan ju vara så att hon svalde en del fostervatteb under förlossningen och det är det hon kräks upp..Så har det varit för några av mina barn efter förlossning ..speciellt efter tvåan...hon kräktes hela första dygnet i stort sett..

• Anna å Zaphir

Jag tänkte direkt att hon kan ju faktiskt bli åksjuk :) kolla om hon spyr igen när ni åker bil nästa gång sen så kan de va som dom skrev innan, hon kan ha fått i sig för mycket :) sen kan de oxå vara så att magmunnen eller något lock inte stänger till ordentligt vilket gör att dom spyr :) Men hon säger till när hon är hungrig så spyr hon till och från blir hon väl snabbare hungrig så de e bara att ge efter behov :)

Grattis

• hopefaithlove

EMO 979 skrev 2009-11-19 15:21:11 följande:

Kan ju vara så att hon svalde en del fostervatteb under förlossningen och det är det hon kräks upp..Så har det varit för några av mina barn efter förlossning ..speciellt efter tvåan...hon kräktes hela första dygnet i stort sett..
    Okej. Jo men det hon spydde upp såg ut ungefär som bröstmjölken och det var ganska lite. Men det skulle ju kunna vara så som du säger. Nu ligger hon i mitt knä med en kudde över huvudet och nästan halvsover. Så lyssnar hon nog efter tangenterna hon ser så misstänksam ut. =)
  • hopefaithlove

Anna å Zaphir skrev 2009-11-19 16:03:47 följande:

Jag tänkte direkt att hon kan ju faktiskt bli åksjuk :) kolla om hon spyr igen när ni åker bil nästa gång sen så kan de va som dom skrev innan, hon kan ha fått i sig för mycket :) sen kan de oxå vara så att magmunnen eller något lock inte stänger till ordentligt vilket gör att dom spyr :) Men hon säger till när hon är hungrig så spyr hon till och från blir hon väl snabbare hungrig så de e bara att ge efter behov :)Grattis
    Jo. Det är nog så. Man vet ju inte riktigt vad det beror på - det kan ju vara åksjuka - jättesvårt att veta. Nu spyr hon inte längre iaf. Hon ligger och tittar upp mot tangentbordet, säker för att det låter så konstigt. Fast hon ser väldigt flummig ut =) Hon är nog trött.
  • Anna å Zaphir

:) Gulligt. Små små bebisar är så söta... åå vill ha en till men de lär nog aldrig ske

• Korvfia

Min son spyr regelbundet och det har han gjort sen dagen han föddes. Han är i månad nu. Han växer och mår bra. Vissa barn är sådana bara.

• hopefaithlove
    Anna å Zaphir skrev 2009-11-20 22:09:17 följande:
    :) Gulligt. Små små bebisar är så söta... åå vill ha en till men de lär nog aldrig ske
    Ja det är väldigt mysigt, fast jobbigt också. Haha =) Jag ångrar ingenting dock. Varför kan det inte hända då?
  • hopefaithlove
    Korvfia skrev 2009-11-20 22:53:50 följande:
    Min son spyr regelbundet och det har han gjort sen dagen han föddes. Han är i månad nu. Han växer och mår bra. Vissa barn är sådana bara.
    Okej. Det låter lite besvärligt, men man vänjer sig ju. Var inte du också orolig i början då? =) Avilia spydde bara på vägen hem och har inte gjort det sedan dess.

Kramar
Svar på tråden Vanligt att bebisen spyr första dygnet?