• Daniella01

Julklappar för jägare? Förslag?

Min sambo är jägare och jag vill ge honom nåt i det temat i julklapp. Någon som har nåt bra förslag på vad det kan vara?

• Svar på tråden Julklappar för jägare? Förslag?
  • Lena

Ett bra underställ
    En kaffepanna för öppen eld
    En vattentät jacka som inte prasslar
    nytt kikarsikte
    En bra kniv för styckning och urtagning
    bra vantar som man kan vika ur fingrarna ur.

• Grenna

Ett presentkort hos en vapengravör har min man önskat sig men han får vänta till nästa år för det kostar en del göra .

• Aquilon

Det finns ett enormt utbud av jaktporr, dvs tidningar, böcker och filmer på jakttema... Kolla nätbutikerna.

• Åsa Ystad

Prenumeration på jakttidning.

• StrawberryDaquiri

Har han jakthund? Isf kan du ge ett sånt hundtäcke som hunden i posten reklamen har där det står "ej älg" på. :)

• Puss och Kram

Det temat har jag kört på i många år. Senast köpte jag kamouflageställ, överdragskläder som man har utanpå de vanliga jaktkläder, han har fått i både vinter och höst "tema", det har varit uppskattat.

• Karedo

Min man som oxå är jägare önskar sig..
    ULLSTRUMPOR
    Det går alltid åt..

• Vonn

Aktiva hörselkåpor (elektroniska) om han inte har det. Väldigt bra investering.

• mm m

varma strumpor gärna handstickade, värmekuddar antingen som går att knäcka och koka för att avända igen (finns även att ha i skorna) eller en ask att tända på en stav som håller värmen länge.

Hörlurar(Heter inte så men kommer inte på nu vad det heter..) som vissa ljud låter högt och bra men de tar bort ex smällen av skottet när man skjuter- ett måste för alla jägare (tycker jag då) samtidigt som man hör när det prasslar när älgen kommer.

• mm m

ja mat termos kanske med extra stort hål upptill för att få ner skeden. nytt fodral till geväret, ryggsäck med sits och tygklädda stänger så inte geväret slår emot när man går.

• mm m

kommer på lite i taget..

fodrade stövlar,

vad jagar han/hon?

vet en som jagar duva och köpte två lockdjur att sätta ut för att locka de andra duvorna att komma dit..

• Puss och Kram

mm m skrev 2009-11-27 10:52:29 följande:

varma strumpor gärna handstickade, värmekuddar antingen som går att knäcka och koka för att avända igen (finns även att ha i skorna) eller en ask att tända på en stav som håller värmen länge.Hörlurar(Heter inte så men kommer inte på nu vad det heter..) som vissa ljud låter högt och bra men de tar bort ex smällen av skottet när man skjuter- ett måste för alla jägare (tycker jag då) samtidigt som man hör när det prasslar när älgen kommer.
    Kan även tipsa om elsulor, väldigt populärt i makens jaktlag, kan finnas i sportbutiker eftersom de från början köptes för att ha i pjäxor och snowboardskor.
  • Mr Big

Köp kommande årets jakt dag bok. Där kan han skriva allt om dagens jakt väder var djuret befans sig. Har själv skrivit snart i 8 år samtliga jakter med allt kring dagen. Sedan kan man gå tillbaka och läsa var tog hunden upp haren och hur gick drevet. Då kan man planera sina pass bättre nästa gång. En verkligen uppskattad julklapp.

• Daniella01

Mr Big:
    Vart kan jag köpa en sådan dagbok?

Svar på tråden Julklappar för jägare? Förslag?