• Anonym

Han luktar illa

Jag har problem med min mans kroppslukt.
    Han har inget ansträngande arbete men när han kommer hem så stinker hans kläder och speciellt hans fötter. Det luktar inte svett utan mer som ättika, en mycket frän och obehaglig doft. Han störs inte själv av det och byter bara kläder om jag säger ifrån och det gör jag varje dag. Det har blivit värre det senaste året.
    Fastän vi tvättar alla hans kläder på 60 grader så försvinner inte doften av ättika.
    Han är inte så noga med att duscha, det blir bara när jag tjatar.
    Någon som har tips på vad man kan göra?
    Även om han duschar så kommer doften efter några timmar. Han röker inte och äter ingen stark mat.

• Svar på tråden Han luktar illa
  • Anonym

Det låter som någon slags obalans i kroppen.
    Det finns detoxkurer man kan köpa i hälsokostaffären, kanske kan vara bra att rensa ur innifrån.

Prova också att äta mer frukt, grönsaker, örtteér, nötter och uteslut rött kött ett tag för att se om det blir bättre.

Annars kanske han ska gå och ta ett blodprov för att se att han inte har brist av ngt och att alla värden ser bra ut.

Lycka till.

• Anonym

Kan vara diabetes, luktar urinen också illa?

• Lindie

Jobbigt. Använder han deo? Köp någon som du tycker luktar gott som han kan prova med kanske.

• Anonym

Jag har misstänkt diabetes för han kissar ofta och mycket men vet inte hur urinen luktar. Han är ofta nerstämd. Dricker inte mycket. Han vägrar gå till läkare.
    Han använder deo men det hjälper inte.

• SötFlöt

dags för en tur till vårdcentralen

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-19 15:32:18 följande:
    Kan vara diabetes, luktar urinen också illa?
    Det kan inte vara diabetes typ 1 om han har haft symptom en längre tid eftersom detta är en mycket akut sjukdom, får man inte insulin inom några dagar så kan det gå riktigt illa (jag har själv diabetes typ 1).

Möjligtvis diabetes typ 2 (åldersdiabetes) brukar komma efter 40-års ålder och det kan man ha länge innan det händer ngt. Fast man brukar gå ner mycket i vikt, känna sig trött, törstig och kissnödig även här.

Ta kontakt med vårdcentralen för att ta ett blodsockertest, görs på en halv minut och du får resultat direkt.
    Mellan: 4-7 mmol/l perfekt värde, 8-10 risk mmol/l, 10 mmol/l och uppåt absolut diabetes.
  • Anonym

Man törstar när man har högt socker

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-19 15:39:56 följande:
    Man törstar när man har högt socker
    Jepp, för att om det fattas insulin så kommer inte sockret ur blodet in i cellerna och måste då rensas ut på annat sätt.
    Därför blir man törstig och dricker, vilket överbelastar njurarna och man är kissnödig mest hela tiden.
    Och eftersom sockret inte kommer in i cellerna så får kroppen ingen näring och då blir man trött och går ner i vikt.

Dessutom blir man ofta sugen på något sött att dricka eftersom kroppen ju inte har någon näring, vilket i sin tur fyller på blodet med socker, som inte kommer ut i cellerna utan via urinen istället...osv... tills man blir medvetslös.
  • Anonym

Just det, jag glömde skriva att när kroppen inte får näring så börjar den till sist att bryta ner muskelvävnaden och i denna process bildas ketonsyror.
    Kroppen blir sur och börjar lukta aceton, speciellt urin och andedräkt luktar aceton.
    Men får man diabetes så går detta på ett par veckor max, får man då inte insulin så får man en "ketoacidos", syraförgiftning och blir medvetslös.

• Nalle Puh73

Det är inte kläderna som luktar? Har märkt att visa mörka plagg får en sur, frän konstig lukt efter ett tag och den går inte bort. Kan lukta nytvättat och efter en liten stund på kommer lukten. tur man lärt sig vilka plagg det är så dom kastas direkt.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Tungelsta

Hej!

Var ute hos min bror i helgen, tillsammans med min son, högg lite ved och badade bastu. När vi gick in i bastun frågade min bror mig om jag hade kommit i kontakt med någon form av lösningsmedel eller terpentin. För det luktade!!!! Vaddå luktade......! Jag luktade.....Frågade sonen och han sa också att jag luktade.....

Vad är detta???

Jag duschar varje morgon och anser mig vara "hel och ren..."

Naturligtvis undrande......

PS. Min sambo tycker också att jag luktar "konstigt".

Svar på tråden Han luktar illa