"svärmor" pikar mig hela tiden och henne son o jag ska ha barn
Ja jag vill vara anonym här då det annars är risk att någon jag känner läser detta..
Jag och min kille har varit sambo ett tag nu och väntar vårat första barn ihop. Han har ett barn sedan innan ockå. Och nu börjar tiden för förlossning närma sig.
Men en sak stör mig så otroligt mkt och det är min killes mamma. Jag har aldrig någonsin haft "problem" med en killes mamma, utan jag har tidigare känt mig väldigt omtyckt och alla har tyckt att jag är en bra tjej. Men jag känner det så väl att hans mamma inte alls gillar mig (även om hon låtsas göra det)
Min kille gick bakom ryggen med nätflörtande som jag inte gillar i början av grav och jag bestämde mig då först för att lämna honom. Hans mamma sa då att jag skulle göra abort (var i vecka 14 då) fast jag sagt att jag inte ville och att det inte är mitt fel att han inte kan hålla sig i skinnet. Men hon menade då att jag ska tänka på barnets bästa etc. Hon sa även då att hon tyckte inte vi passade ihop och la sig i en hel del (som hon brukar göra..) Jag gick sedan tillbaka till han och då ville hans mamma en dag att vi skulle göra henne en tjänst. Jag har alltid varit lite mesig och vill inte hamna på kant med folk, vilket hon säkerligen har märkt och jag säger därför inte alltid vad jag tycker och står för, förrän jag sedan är själv med sambon. Jag känner mig helt enkelt obekväm med henne på ett sätt som jag inte kännt med mina tidigare killars mammor. Jag sa då iaf när hon bad oss om den här tjänsten vi skulle göra att jag krävde en ursäkt för att hon bad mig göra abort. Sa till sambon att jag tycker inte det är mer än rätt. Det gick ett par dagar och hon svarade inte på sambons sms som han skickade till henne (och hon är noga med att höra av sig) sen dök hennes man upp med blommor och grattiskort till barnet (gud så falskt...) men hon gör sådana där saker hela tiden även fast hon egentligen kanske inte vill. Det märks tydligt att hon är trevlig för att hon känner "att hon måste" visst det är väl bättre än att hon är skitdryg men hennes ogillande inför mig lyser bara igenom.
Man får aldrig prata till punkt, hon avbryter hela tiden, berättar saker som hon kan och vet, hon nämnde att en annan hade sagt att hon var proffs på det där med bebisar och hon lyssnar inte alls på vad jag säger och därför håller jag ofta käften också. Jag har läst barnböcker tills jag stupat nu, kollat upp saker för framtiden vad gäller barnet, kostnader etc. men hon måste ändå veta bäst och att jag inte har rätt. Hon ska förklara saker hon lärt sig som jag kunnat hur länge som helst etc. Hon tror hon vet och kan så jävla mkt.. Pratade bland annat om blöjor och kostnader etc. och jag la då till i disskutionen att "ja det har nog utvecklats lite mer sen du fick barn för ca 20 år sedan" men nej, då var blöjorna precis lika moderna och hon hade såklart rätt ändå. Disskuterade andra saker också som hon sa att hon visste så väl, som jag sen kollade upp av nyfikenhet och då hade hon fel. Jag blir så jävla irriterad på den där människan..
Hon ger mig dessutom pikar hela tiden som sambon inte ens verkar fatta. Han har lagt märke till det ibland.
I början av grav gav hon pikar om barn o "ja så här blir det när man har barn" "ja man har ju inget liv när man har barn etc" med en underbetoning av att jag borde göra abort. som hon sen även uttryckte rakt ut då jag gjorde slut. Sen var det hur stora fötter man får som gravid, vad svullen man är (hon vet att jag är utseendefixerad) men hon säger inget rakt ut utan det är mer hintar o pikar överallt.
Kollade på foton på sambon när han var liten hos dom o då hade hon foton med han och hans ex och sambon sa då att det kanske inte jag vill se. Då sa hon att det är ju löjligt och omoget om man inte kan se det och att han haft ett liv. Med underbetonade pikar igen.. Jag blev helt tyst o kände bara hur jag kokade inombords. Jag vet att sambon t.ex. inte skulle vilja se foton på mig o mina ex och det förstår jag. Ja man vet om han och jag haft ett liv innan men varför skulle man vilja se foton av dom? Jag tänkte först nämna det att det skulle nog inte han vilja se heller men jag blev tyst istället (feghet). Sambon sa då högt till sin mamma när vi var i samma rum "ja du ser själv hon svarar ju inte ens".
När jag pratade om barnsaker etc vad som är bra för barnet, vad som behövs etc så vet hon bäst och man ska göra si och så och det behöver man inte etc. förklarade då att det är mitt första och kanske blir mitt enda barn så det är klart jag vill shoppa bebissaker och förbereda även om man kan klara sig ändå.
Hon är på, på, på hela tiden, ska lägga sig i allt, man ska komma på middagar hela tiden och vill man inte är man konstig. Hon vill att jag jämt ska skicka tillbaka om hon messar etc. Fan jag lever med hennes son inte med henne!
Och nu kanske vi ska flytta i närheten av dom och hon menar att hon kommer ju inte springa där, men nej jag vill inte ens bo i närheten egentligen! Hon är väldigt hjälpsam sådär men hon är på, jobbig, pikar en och ja jag märker ju att hon inte gillar mig utan gör det "för hennes son skull" men det skulle hon aldrig säga.. Har en sjukdom hon också lägger sig i fast jag vet bättre själv.
Hon kommer med stor sannolikhet bli en jävligt jobbig farmor till vårat barn vilket jag inte insett lika mkt som nu. Hon går mig fullkomligt på nerverna och jag kan inte slappna av i hennes närhet. Jag bara HATAR att behöva åka dit på middag stup i kvarten och allt vad hon lägger sig i.
Jag tycker synd om barnet som ska få en sån farmor! Jag vill inte att mitt barn ska bli som henne.. Usch jag mår skit, önskar hon var som mitt ex mamma...
jag är trött på att hon lägger sig i och pikar mig. skulle jag säga att hon pikar mig skulle hon ju låtsas som att hon inte alls gör det och att jag får för mig saker, vad fan gör man med människan??!!