• KataStråf

Karamellkungen VS Godisprinsen

Är de två olika företag eller jobbar de ihop? Och varför är det sååååå svårt att hitta Karamellkungengodis nu för tiden? Alla matbutiker runt om i Landskrona har nu Godisprinsen (alla bytte typ samtidigt), och visst är det i stort sett samma godis men det är vissa smaker som saknas när inte Karamellkungen är på plats.

Är jag helt snurrig eller är det samma företag som bytt namn? Varför har de bytt?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Karamellkungen VS Godisprinsen
  • skruttan76

Det är inte samma företag. Godis prinsen kanske e billigare.

• OMWF

Karamellkungen (candyland/candyking) har köpt upp godisprinsen iaf.

• Stinis Olsson

Om jag inte har fel för mig, så var det några utav de anställda för kungen som bröt sig ur och startade ett konkurrerande företag dvs. prinsen. Kungen menar på att de vill ta över godismarknaden men att kvalitén är sämre och med det också billigare.

Såg ett program för något år sen om just detta ämnet, kommer dock inte ihåg vilket.

• Stinis Olsson
    OMWF skrev 2009-11-19 16:59:21 följande:
    Karamellkungen (candyland/candyking) har köpt upp godisprinsen iaf.
    Visste jag inte men det låter troligt.
  • KataStråf

Okej lite synd dock inget fel på Godisprinsen heller som sagt .

Men lösgodis har blivit dyrt, kostade 7:95/hg idag.

• KataStråf

Men vad konstigt, när jag var inne på Godisprinsens hemsida frör lite sen var den supertråkig och knappt något att klicka på men nu ser den jättefin ut .

• Stinis Olsson
    KataStråf skrev 2009-11-19 17:07:19 följande:
    Men vad konstigt, när jag var inne på Godisprinsens hemsida frör lite sen var den supertråkig och knappt något att klicka på men nu ser den jättefin ut .
    Hehe, kanske för att ett företag med mer kapital har köpt upp det då =)

Nej, tack för mig, nu blev jag så otroligt sugen på lösgodis och har INGEN möjlighet att få tag på gott godis för jag bor inte ens i sverige. De borde öppna en online butik för oss stackare i utlandet =D
Svar på tråden Karamellkungen VS Godisprinsen