• iris10

känner mig inte gravid längre...någon mer (v.17)

Jag väntar mitt tredje barn och känner mig sedan ca 1,5 v tillbaka totalt ogravid. Brösten känns mindre (inte spända längre), magen känns mindre, har inte känt några fosterrörelser alls osv (var på ul i v13 och då såg allt bra ut). Känner mig helt övertygad om att något är på tok, har ul 2 dec men funderar på att ringa o ändra....någon mer som känt så här? Med mina andra så kände jag rörelser fr v. 15 nu är det helt stiltje....usch...orolig :(

• Svar på tråden känner mig inte gravid längre...någon mer (v.17)
  • Katarina30

Hej, jag har lite samma känsla.
    Är i vecka 17 nu med, men då jag inte längre är illamående (vilket jag är glad för!), brösten inte lika spända känns det nästan som om allt är som vanligt.
    Är iof mera hungrig än vanligt men annars så känns det liksom inte så mycket.

En kollega till mig att det var normalt att känna sig lite "ogravid" mellan vecka 13 - 18, 19 om man inte väldigt tidigt känner av sparkar och sånt.

Jag ser väldigt mycket fram emot nästa scann för att se att bebisen växt och mår bra. Och speciellt för att kunna börja känna sparkar!

Men är du orolig är det väl lika bra att boka om din tid så att du kan bli lugn sedan.
    Allt är säkert helt ok, nu är inte jag någon expert, men alla graviditeter är väl annorlunda.
    Hoppas det går bra!

• mariaheterjag

Jag kände samma sak, det var precis där innan RUL. Hade inga symptom förrutom magen. Innan hade jag varit jättetrött, haft molvärk, ömma bröst osv- Nu har jag börjat känna bebisen men det är fortfarande nästan mitt enda symptom förutom magen. Man mår ju mkt bättre i mitten av graviditeten

• Tingeling3

Hej.

För en vecka sedan var jag i precis samma sits som du, i vecka 17, kände mig inte alls gravid, var jätteorolig och mådde inte bra för det. Väntar mitt tredje och med båda första barnen hade jag känt sparkar tidigt. Blev mer och mer säker på att något var fel. Men slappnade av lite då jag intalade mig att moderkakan kanske låg i framvägg och det var därför jag inte kände några sparkar och nu i helgen kom de små puffarna, först knappt märkbara långt ner i magen, men nu lite starkare.
    Om du är mycket orolig så ring din barnmorska och stå på dig att du vill ha ett besök för att lyssna på hjärtljuden.
    Vet precis hur du känner så vill du bara skriva av dig så gå in på min sida och gör det :) Lycka till.

• iris10

Tack för svar! Ja, jag har förstått att det kan vara så här men jag tycker att man som tredjegångsföderska ska kunna "känna igen" när man är gravid men så fungar det tydligen inte .

Har ringt idag men ingen vill riktigt ta tag i det....UL ville inte flytta fram våran tid (har ju 1 dec)....BM-mottagningen hänvisade till perineontalmott som hänvisade någon annanstans som hänvisade till KK-mott....så nu väntar jag på tele därifrån...får se vad de säger. Annars så ger jag upp o väntar ut till den 1 dec...det är ju inte så långt kvar men man blir ju lite nojjig.

• flizis

Har haft precis samma känsla, v 18+0 idag. Gick så långt att jag köpte en Angel Sound i veckan. Gissa om det var skönt när jag fick höra det lilla hjärtat tuffa på . För min del tror jag att det försvunnit lite fläsk från kroppen efter som jag känner mig mindre över magen och höfterna. Jag har fortfarande svårt att få i mig så mycket mat och är inte hungrigare än vanligt, när jag mådde illa var jag tvungen att äta hela tiden. Gått upp fem kg men inget sista veckan så det är nog bara den lill* som växer medans fläsket trillar av lite ...och det gör inte så mycket.

• rosalee777

Jag har svårt att få i mig mat stundvis på dagen, har varit sjukt illamående från v 7-13 men avtagit något, men på em och kvällen så slår det till med full kraft och jag mår sååå pest. Jag är ju också i de sk "spökveckorna" och spec på morgonen så känner jag mig absolut inte gravid, men ibland känner jag nått fladder i magen och då blir jag lugn igen. Grattis till era bebisar i magen !

• Galadriel

Är i 15+0 med andra barnet och känner mig också ogravid just nu. Kan inte påminna mig om att det var så här med första barnet, så jag börjar också bli lite nojjig. Längtar så efter fosterrörelser, de kom denna vecka med förra barnet. Inbillar mig att jag borde känt dom tidigare nu andra gången, men icke! Har ingen mage att tala om direkt heller, mest en fettvalk pga att jag varit så enormt vrålhungrig under hela 1:a trimestern...

• Maddes Mamma

Det lugnar mig att hitta denna tråd... Skapade precis en själv där jag undrar vart mina fosterrörelser tagit vägen.
    Är precis som trådstartaren i v 18 och gjorde ett vaginalt ultraljud v 13, då såg allt okej ut. Kände fosterrörelser v 15 men sedan dess är det helt stilla. Kan ligga i timmar och hålla händerna på magen utan att känna en tillstymmelse till bubbel.

Jag har dock tur, ska på UL på fredag vilket jag hoppas ska lugna mig!

Svar på tråden känner mig inte gravid längre...någon mer (v.17)