Gravidmage efter förlossningen
Det var en tjej som födde en bebis för en månad sen ungefär och precis efter att hon hade fött så hade hon kvar gravidmagen, varför är den kvar? Och hur länge blir den kvar?
Det var en tjej som födde en bebis för en månad sen ungefär och precis efter att hon hade fött så hade hon kvar gravidmagen, varför är den kvar? Och hur länge blir den kvar?
Jag hade min kvar, såg ut som om jag var i femte månaden.
Magen är fortfarande lite degig, men har inte orkat träna bort den.
OBS att jag lade på mej lite extra under graviditeten också.
Beror helt enkelt på hur mycket extra fett man lägger på sej under en graviditet, hur snabbt man tränar bort den osv.
På vissa försvinner den på en gång.
Har en bekant som kunde sätta på sej vanliga jeans direkt efter förlossningen, inga mammabyxor där inte.
Såg inte ut som om hon fött barn fast det bara är 2 veckor sedan
Ja men det går ju inte så fort! Tänk på att det tagit 9 mån för magen att töjas ut, dvs organen har flyttat sig, huden har töjts, man har ofta lagt på sig fett, magmusklerna har delats mm. Lite tid måste kroppen få på sig att flytta tillbaka allt detta.
så olika,ta d lungt=) du har nyss fått ett underverk=)=) m första gick allt bort på ca en vecka och m tvån nu envisas några kg att va kvar...ammar du?
såg fel, trodde det var du...
okayokay, hade aldrig hört talas om det förut men det låter logiskt..
Jag ska amma iaf.
Jag såg ut att vara i 6:e månaden säkert 2 veckor efter förlossningen. Gick upp 29 kg och jag hade en STOR mage. (och stor bebis)
Trodde aldrig den skulle försvinna.. Men det gjorde den! Nästan i alla fall.. Lite degigare bara..
Magen har envist suttit kvar på mig Även fast vikten minskade så gjorde inte gravidmagen det. Efter min andra bestämde jag mig för att nu ska det bort och började träna rätt. Delade magmuskler är boven inte vikten. En stöd gördel som hjäler till atthålla in magmusklerna och rätt övningar. Din bmsk SKA hjälpa dig med övningar vilket iofs ofta glöms bort. Har för migatt det heter tupler träning magen försvann på ett par veckor när jag började göra rätt.. Inga situps tänk på hur man reser sig ur sängen soffan etc. Om magmusklerna trots rätt träning inte går ihop så kan man få remiss för en bedömning om det är så att det är ett för stort glapp och man behöver kirurgiskt ingrepp för att dra ihop dem.
Hade också problem med min magen efter min graviditet. Gick ned till ursprungsvikten på 6-7 månader men såg ut att vara gravid i 4-5 månaden. Ingenting hjälpte. Mina magmuskler hade inte gått ihop men fick ingen hjälp någonstans för att kunna rätta till det. Vill du "adams family" tipsa om vilken gördel du använde och berätta lite mer om tupler träning skulle jag vara oehört tacksam. Tack på förhand!
Men ingen har nämnt att stora delar av "magen" som är direkt efter fl är ju för att livmodern har inte dragit ihop sig än. Den är ju typ hundratals gånger större än sin "vanliga storlek" och det tar lite tid (veckor) innan den drar ihop sig.
Så det behöver ju inte vara "fläsk".
Haha, dessutom fotade jag mig en vecka efter fl för jag hade ju blivit SÅÅÅÅÅÅÅ SMAL (tyckte jag) men det var ju för att jag jämförde med bebismagen. Idag när jag ser kortet där så skrattar jag! Ser ju gravid ut. Men min bild var att jag var smal!
Kroppen återhämtar sig, det kan ta lite tid, men det har ju hänt massor!
googlade på Tuplerträning, hittade en jättebra länk från mama.
Någon som vet hur tidigt man kan börja med detta efter förlossningen?
O ngn som har tips på en bra gördel man kan skaffa?
Jag tog veckorbildern under hela graviditeten, och även efteråt. Tyckte själv att jag var supersmal efter 2 veckor men nu tycker jag ju att jag såg jättegravid ut! Efter 2 månader hade jag i princip fått tillbaks min mage, och hade (har, verkar inte bli av med) ½kg kvar till utgångsvikt. Då har jag inte gjort något alls, fikat som vanligt och inte tränat. Får tacka min mamma för generna och att jag var rätt så vältränad innan jag blev med barn.
Kolla gärna på mina veckorbilder i mitt fotoalbum!
min kille tittade ut för 6 dagar sen. 3 kg innan jag är på ursprungsvikt. magen är degig, lite hängig o liksom tom. men ser inte direkt gravid ut
Fösta barnet:
Ingen mage alls efter förlossningen och efter 2 dygns kissande i niagarafallsstil så var jag nere på ursprungsvikt.
Andra barnet:
Lite mage efter förlossningen, den kändes allmänt lite degig . Var tillbaka på ursprungsvikt efter att jag kissat ut allt vatten där här gången också. Lillebror är 8 månader nu, ingen mage längre men den känns liksom inte riktigt som före barnen.....men vad gör det
*puffar lite bara*
Det där verkar vara så olika, min mage försvann under bbtiden medan andra verkar ha den där riktiga bebismagen kvar ett tag trots att de inte gått upp så mycket under graviditeten.