• Anonym (obehagligt)

Hjärtat hoppar till liksom

Har senaste dagarna upplevt något som känns jätteobehagligt.
    Det känns som om hjärtat hoppar till i bröstet, det gör inte alls ont med känns obehagligt och jag börjar bli lite nojjig.
    Det har aldrig hänt tidigare.
    Har någon annan haft så här?
    Inga skrämmsel grejer tack, utan bara rena fakta,har det hänt er och vad gjorde ni?

• Svar på tråden Hjärtat hoppar till liksom
  • jessamy

Hej.
    Du kanske borde kontakta din flm och fråga ang detta?
    Annars kan det vara extraslag du känner av. Jag har aldrig haft det själv (vad jag vet) men har hört om folk som har haft det oc det känns väldigt obehagligt.

• MammaPappaBarn
    jessamy skrev 2009-11-19 21:35:36 följande:
    Hej.Du kanske borde kontakta din flm och fråga ang detta?Annars kan det vara extraslag du känner av. Jag har aldrig haft det själv (vad jag vet) men har hört om folk som har haft det oc det känns väldigt obehagligt.
    Håller med. Tycker du ska kontakta vårdcentralen så de kan undersöka dig, för att utesluta någon bakomliggande sjukdom.
  • MaNiMi

Jag har haft så, kändes som hjärtat gjorde ett extra slag lite "snubblande" mellan de vanliga! Å kunde t om bli så att jag blev lite anfådd av det.
    Det hände främst precis när jag satt mig efter varit fysiskt aktiv eller om jag cyklade och trampade på för att sen rulla så kom det då med.
    Detta är ett rätt vanligt fenomen och har man ett friskt hjärta iövr så är det inte farligt..däremot kan jag ju inte sitta här och säga att det är just detta du har.
    Jag själv tog det coolt och var aldrig särskilt orolig..men det blev ju familjen som tillslut fick mig att uppsöka läkare för det hela..
    Blev en vanlig hälsocheck av blodtryck och blodvärden och fick mäta ekg under en längre tid och sen kunde det bara konstateras att det var extraslag det var frågan om och att det inte var någon fara.
    Detta gick över av sig själv sen efter några månader, sen kan det ibland när det varit riktigt stressigt komma tbx vid enstaka tillfällen.

• Anonym (obehagligt)
    MaNiMi skrev 2009-11-19 23:22:09 följande:
    Jag har haft så, kändes som hjärtat gjorde ett extra slag lite "snubblande" mellan de vanliga! Å kunde t om bli så att jag blev lite anfådd av det.Det hände främst precis när jag satt mig efter varit fysiskt aktiv eller om jag cyklade och trampade på för att sen rulla så kom det då med.Detta är ett rätt vanligt fenomen och har man ett friskt hjärta iövr så är det inte farligt..däremot kan jag ju inte sitta här och säga att det är just detta du har.Jag själv tog det coolt och var aldrig särskilt orolig..men det blev ju familjen som tillslut fick mig att uppsöka läkare för det hela..Blev en vanlig hälsocheck av blodtryck och blodvärden och fick mäta ekg under en längre tid och sen kunde det bara konstateras att det var extraslag det var frågan om och att det inte var någon fara.Detta gick över av sig själv sen efter några månader, sen kan det ibland när det varit riktigt stressigt komma tbx vid enstaka tillfällen.
    Precis så känns det, det hoppar ju inte hela tiden, utan lite då och då.
    Jag har ju aldrig tidigare haft problem med hjärtat.
    Å man kan ju lätt säga att det varit mycket stress senaste tiden.
    På natten har jag inga problem alls, utan det är när jag är uppe och går och rör mig.

Ska ringa VC i morgonbitti.
    Tack så mycket !
  • LillaFlingan

jag har haft så, så länge jag kan minnas.

får det oftast dock när jag är sjukt stressad faktiskt..eller nervös!
    är du stressad över något ts?

• Nelliesen

vill inte skrämmas men min sambo hade så som du beskriver och jag tjatade på honom att gå till VC...visade sig vara hjärtsäcksinflammation och han blev sjukskriven och fick äta medicin i 2 månader, så det KAN vara nåt allvarligt och bör absolut kollas upp...
    Hoppas det inte är nåt allvarligt utan bara dubbelslag som MiNiMa skrev

• Anonym (Samma här!)

Jag har nog levt med detta obehag i många år, men det blev mer påtagligt efter jag blev mamma! Har vart på massa EKG och konditions test och långtids EKG! Det har inte visat nått! Jag får mer extra slag typ innan mens, om jag stressar, orolig, nervös mm!
    Har haft en kraftig depretisson som har blivit bättre nu.. Innan trodde jag att hjärtat ska stanna o varje dag va min sista typ! A du hör, ja va väldigt nere..
    Men nu är det bättre, men känner fortfarande av det varje dag..
    Men som ja tror så kanske det är mkt för dig ocg du kanske börjar att tänka mer på det..
    Kolla med en läkare så du får det svart på vitt.. Det är svårt annars!Lycka till!

• Anonym (obehagligt)

Tack alla...
    Var till läkare idag och det var att hjärtat slog extraslag.
    EKG var normalt, blodtrycket också det var bara pulsen som var lite för hög men inget som han ville medicinera än.
    Togs sköldkörtelprov också men får inte svar förrän på tisdag.
    Ja jag har det rätt stressigt, bor själv med mina barn och deras pappa bor 40 mil bort och är inte så närvarande så man får göra allt själv.
    Är inte deprimerad eller så, snarare tvärt om.
    Bara VÄLDIGT stressad ändå.
    Är lagledare i två innebandylag, ordförande i en förening och supliant i ännu en förening...blir stressad bara av att tänka på det!!
    Tack för era svar...känns bättre nu när jag fått veta att det inte är något jättefarligt.

Svar på tråden Hjärtat hoppar till liksom