MaNiMi skrev 2009-11-19 23:22:09 följande:
Jag har haft så, kändes som hjärtat gjorde ett extra slag lite "snubblande" mellan de vanliga! Å kunde t om bli så att jag blev lite anfådd av det.Det hände främst precis när jag satt mig efter varit fysiskt aktiv eller om jag cyklade och trampade på för att sen rulla så kom det då med.Detta är ett rätt vanligt fenomen och har man ett friskt hjärta iövr så är det inte farligt..däremot kan jag ju inte sitta här och säga att det är just detta du har.Jag själv tog det coolt och var aldrig särskilt orolig..men det blev ju familjen som tillslut fick mig att uppsöka läkare för det hela..Blev en vanlig hälsocheck av blodtryck och blodvärden och fick mäta ekg under en längre tid och sen kunde det bara konstateras att det var extraslag det var frågan om och att det inte var någon fara.Detta gick över av sig själv sen efter några månader, sen kan det ibland när det varit riktigt stressigt komma tbx vid enstaka tillfällen.
Precis så känns det, det hoppar ju inte hela tiden, utan lite då och då.
Jag har ju aldrig tidigare haft problem med hjärtat.
Å man kan ju lätt säga att det varit mycket stress senaste tiden.
På natten har jag inga problem alls, utan det är när jag är uppe och går och rör mig.
Ska ringa VC i morgonbitti.
Tack så mycket !