• Nirosha

    Åh vad jag är lycklig!

    Igår hände det. Jag kom hem från jobbet, hämtade posten och såg ett brev från BFA. Tänkte att ja det är väl medlemstidningen eller nåt. Öppnade jag fick panik! Kunde varken läsa eller andas. Adoptionsbeslut......... Land: Sri Lanka

    Läste det om och om igen, men förstod inte... Kändes så overkligt. Det vart verkligen som vi ville! Vi står i kö för Sri Lanka/Indien på BFA och Colombia och Nigeria på AC. Sri Lanka hade jag nästan räknat bort pga långa köer och vääääldigt få barn.... Men Sri Lanka har hela tiden varit en dröm! Är det någon här som har erfarenhet av adoption därifrån så är jag väldigt tacksam om ni ville ta kontakt med mig!

    Saken är den att nu när vi äntligen får färdigställa alla papper och skicka dem till Sri Lanka så har vi förtur pga mitt ursprung därifrån. Så förhoppningen är att det ska gå ganska fort, törs inte ha fööööör höga förväntningar men det känns verkligen såååå bra och jag är så lycklig!
    Så idag ska jag ringa BFA och fråga vad som händer nu.....

    Vaknade med ett leende på läpparna när jag insåg att det inte bara var en dröm! :)

  • Svar på tråden Åh vad jag är lycklig!
  • Cerdrica

    Så jättespännande! Hoppas det går bra och att det går snabbt.

  • Maya85

    Grattis :) jag är själv adopterad! Hoppas att allt går bra!

  • LG74

    Åh, vad roligt!! GRATTIS! Hoppas allt flyter på smidigt med pappersbiten och att ni får veta vem ni väntat på snart.

  • agata99

    Grattis! Det verkar som om BFA skickat ut många tidiga julklappar i år! Vi fick precis plats i Tjeckien-kön!

  • Ulle73

    Grattis!! Ingen erfarenhet, men blev väldigt glad av ditt inlägg. Kramar om!

Svar på tråden Åh vad jag är lycklig!