• Hexx

Hur blir man av med möss?

Vi har fullt med möss som springer under diskbänken och i taklisterna....
    Anticimex har varit hät och lagt ut gift som de äter av, men de dör ju inte!!!
    Sedan gillrar vi fällor OCH har två katter.
    Mössen tar betet i fällan och sticker...
    Har någon något tips?

• Svar på tråden Hur blir man av med möss?
  • J son

prova med att stoppa in mycket med svinto i alla hål, det sticks o dom tycker det är obehagligt att krafsa med tassar/ gnaga i det, har själv fått det tipset av en,så nu har vi inga möss under diskhon då det inte blivit fler möss bajs kanske var det bara tur för oss?`får hoppas att det också funkar för er. MEN det springer fortfarande möss inne i väggarna o vinden att min hund blir tokig på kvällar...

• Hexx

Oj, vårt hus består ju av hål.... Annars hade det säkert varit ett bra alternativ. Det känns så grymt att döda dem...
    Men nu har de iallafall fastnat i fällorna och de har visst börjat blöda av giftet... Det är SÅ hemskt, jag vet, jag älskar alla djur, men möss känns inte så hygieniskt att ha under diskbänken.

• Asrta1

Håller med om J son om svinto. Jag har även testat att lägga ut vitlöksklyftor, det var bäst effekt den första veckan sen fick man lägga ut nya. Att lägga ut gift har inte funkat hos oss, giftet gör mössen törstiga och har dom då tillgång till vatten någonstans så överlever dom.

Något som min svägerska har köpt är en "musskrämmare". Det är som en adapter man sätter i vägguttaget och avger någon form av strålning/våger och som mössen inte tåler. Den är helt ofarlig och påverkar inte vuxna och barn eller andra husdjur. Ska kosta ca 250:-.

• Hexx

Läs INTE om du är känslig.

Det giftet som vi har är typ som "varan". Sån medicin som man får för att undvika blodpropp. Det gör (hemmmmsssskkkttt) så att mössen börjar blöda ur öron, ögon mm. De blöder ihjäl. Anticimex sa att det är det enda de använder sig av. Jag tycker det är så hemskt att jag knappt kan ha det stå framme....
    Men vad ska vi göra?
    Nu verkar de iallafall vara borta för en stund.

• Norahs mamma

Ajjabajja... Inte döda oskyldiga djur!

• Hexx

Neeej, inte en tjafstråd till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• giz
    ni tar bort kattmaten va??
    annars är vitsen noll med råttgift.
    anyway ketchup körde vi med när sorken var dryg.....dom älskar det och dör av det.
    svinto eller aluminiumfolie i springor och hål......knöla i mängder.
  • Hexx

giz- Kattmaten står inte vid giftet. Mössen är bara under diskbänken konstigt nog.
    Jag trodde att de skulle snoka upp kattmaten oxå, men de törs nog inte eftersom det luktar katt.

Svar på tråden Hur blir man av med möss?