• Kaktus7

Vad kan man lägga i en presentkorg?

Någon som har några tips. Har tänkt mig lite olika med bla. kaffe, glögg, chocklad, spa-kit, blomma... Men är sugen på mera tips!

• Svar på tråden Vad kan man lägga i en presentkorg?
  • parvati

fina skopor, biscotti, marmelad, sylt, inlagda saker som oliver.

• Siriva

Menar du att ha allt det i samma korg?

Beror på om det är inför julen eller en "vanlig present", och på prisklassen.

Är det julpresentkorg kan man ju lägga med något litet julpynt / julprydnad

Andra klassiker är ju
    frukt,
    konserver (kan ju vara pesto, soltorkade tomater etc)
    Lite lyxigare skorpor eller knäckebröd.
    Smaksatta oljor (för matlagning)
    Fina servetter, stearinljus
    Någon fin handduk (i frotté eller till köket)

Något favoritrecept fint skrivet.

• Pumanprinsen

Jag brukar hålla mig till ett tema och sen fylla med olika saker som passar.
    Kan vara allt från färg tema till högtid.

Har gjort boykorg med nappflaska, haklapp, babyolja, napp osv.
    För té älskare, stor té kopp med lös té och den lilla saken man behöver till för att doppa som jag helt glömt av nu

Nåt billigt och bra är fina servetter med stearinljus som jag packar in fint i cellofan papper.

Har fler förslag om du vill

• Nyfiken gul

såna här brukar jag ge bort:

För badrummet: En fin liten handduk/tvättlapp, några tvålar, en fotfil, små badbomber, duschtvål, en rolig badsvamp - kanske också något oväntat i korgen - typ en kul hållare för toapapper, en krok för att hänga handduken på osv...

För trädgården eller den med bara gröna fingrar och intresse för blommor: Fröpåsar, små trädgårdsredskap, arbetshandskar, en fin blomkruka, blompinnar, näringsmedel för krukväxter

En gottekorg med blandad kompott: torkade fikon, lyxiga kryddor, flingsalt, nån god smaksatt senap, en liten brieost, ett kexpaket, en liten chokladbit, en ananas, ett gott te, ett roligt litet vinglas och en miniflaska av något trevligt vin - eller en fin tekopp med tekula.

• mammatalman

skriv av ditt favoritrecept o köp allt som behövs till det o lägg i.

• Pumanprinsen
    mammatalman skrev 2009-11-20 11:24:16 följande:
    skriv av ditt favoritrecept o köp allt som behövs till det o lägg i.
    Den va bra!
  • versan

Jag gjorde en spa korg till vår farmor förra året.
    Hon fick den i Julklapp. 
    I den la jag Handgjorda choklader från en choclateri'a, Mousserad Vin, Frukt, schampo, Balsam, Tvål, Handdukar, Spabomber tll badkaret, Trisslotter, julpynt, Blommor både äkta & i kruka. sammanlagt kostade korgen att fylla 800kr

Denna korg är lite enklare Och fick i sig.
    Handukar, Blommor Tvål, shampoo, balsam, Trisslotter, frukt & julpynt

Svar på tråden Vad kan man lägga i en presentkorg?