• Thegran

sås till fyllda kycklingfileer?

vi ska fylla kycklingfiléer med creme bonjour ost, och äta med ris och grönsaker.
    men vad kan man ha för sås till??

vi brukar blanda ranch dip med cf bara, det är gott och enkelt men vill testa något annat.
    tips?

• Svar på tråden sås till fyllda kycklingfileer?
  • lokisse

skulle lata en röd paprika koka i lite bulieong och sedan pyrera den med lite grädde och kryda med pepar och lite sambal kanske

snorkrakornas barn heter snorungar
  • vivianne

Jag brukar bara göra sås av skyn. Lite sky, vatten, kryddor, kycklingfond och en skvätt grädde eller en klick av färskosten från fyllningen. Reder av med Maizena. Inte så fantasifullt kanske men gott och enkelt.

• mosterYster

vad är det för smak på Crème Bonjouren?

Jag skulle nog ta stekskyn från kycklingen och tillsätta vitt vin, samt samma ost som i kycklingen. Är det tex vitlöksost skulle jag pressa i ordentligt med vitlök och tillsätta lite dijonsenap. Koka ihop, smaka av, salta extra. Red av om såsen är för tunn.

• LillaZ

Vanlig vit sås (mjöl och mjölk). Ner med en hönsbuljongtärning och en klick svartvinbärsgelé. Låt det koka. Om du inte vill använda mjölk och mjöl kan du ju ta enbart grädde, men det blir inte riktigt samma sak.

• kisan

Lika delar creme fraiche och majonnäs (fast jag brukar ta mer creme fraiche) också pressar man i ett par,tre vitlöksklyftor och smakar av med salt och peppar.

• Thegran

tack för tipsen! nåt mer?

• Jesster

Jag älskar Mango chutney till kyckling. Jättegott med creme fraiche eller grädde, kycklingfond, lite stekt lök (och bacon) och en msk mango chutney.

Den som söker han finner - www.google.se
  • ALJO

Balsamicosås eller rödvinssås är gott till kyckling.

Svar på tråden sås till fyllda kycklingfileer?