är jag gift med en psykopat?
Hej! Nu tänkte jag skriva av mig här o hoppas på en del kloka ord och råd! Jag har börjat tvivla på om min man är en psykopat. Vi har varit tillsammans i fyra år och haft ett stormigt förhållande till och från. Jag har haft en del ångest vilket säkert varit svårt för honom att hantera och som lett till mycket gräl. Oavsett så tycker jag att man är två i ett förhållande och att båda ska ta ansvar för att relationen är bra. Han skyller ALLT på mig. Han har ingen del i när det är dåligt mellan oss. Jag får ta allt. Om jag bara gjorde si eller bara gjorde så.. om jag inte hade gjort så eller sagt så eller betett mig så så skulle ALLT va perfekt och underbart mellan oss. Han har flera gånger kallat mig nedsättande ord som hora, luder, psykfall etc etc då vi grälat, men det är ju också mitt fel och jag får skylla mig själv som ja beter mig. Nu kanske ni som läser tror att jag är en elak o hemsk person, men det är jag verkligen inte. Min man hugger på allt jag säger eller gör. om jag ger kritik så bara hackar jag. Nu, så som många gånger tidigare säger han att jag får honom att vilja dö och ta sitt liv. Jag ska vara ansvarig om han suiciderar för jag behandlar honom så hemskt han ska köpa rep etc etc. Ett bråk mellan oss kan starta med att jag frågar honom hur vi kan undvika att gräla för vårat barns skull. Kan tyckas helt normalt men då kan han bli förbannad för han tycker jag inte tar ansvar för "mitt" beteende. Vi har nu ett spädbarn tillsammans och han har enl mig beroende av läkemedel. Han jobbar inom vården och har under vårt förhållande nästan under varje arbetspass snott med sig nåt hem att sova på el ngt lugnande. Behöver man göra det är man enl mig beroende men INTE enl honom. Nu har han lovat att inte stoppa i sig såna läkemedel då vi har fått barn. Men vad hittade jag????? jo lugnande!!!! När jag tog upp det och påpeklade att de e fel att ta fr jobbet ja då va jag så elak o hemsk o då ville han ta sitt liv o de skulle bli skilsmässa osv... Fan min situation suger verkligen. jag är livrädd att separera oxå eftersom jag är ganska säker på att han skulle göra allt i sin makt för att ta vår son från mig! Min son är mitt allt och jag klarar mig inte utan honom....!!! Detta är bara en liten del men hur kan han få mig att känna mig som roten till allt ont, tom ansvarig för hans liv??? Periodvis är det fantastiskt mellan oss o då är jag prinsessan som han gör allt för.... hjälp mottages tacksamt!