• clary

Jobba i badhus- farligt?

Jag jobbar i ett badhus.

Det är klor i luften (kollar även klor och syra i "maskinrummet", och då är det högre konsentration, speciellt om man öppnar en dunk).
    Känns lite läskigt att hålla på med sånt när man är gravid.
    Det är 30 grader varmt i luften (inte när jag städar omklädningsrum mm, då är det svalare).
    Mitt jobb är badvakt, städa, kassan mm.

Någon som har "reflektioner" och erfarenhet eller vet vart man kan vända sig för att få info?

• Svar på tråden Jobba i badhus- farligt?
  • clary

Ingen som har någon fundering ens? ;)

• vårsol

Ring mvc oxh fråga.

Blir det inte svårt att badvakta när du blir större?

• clary

Jo, det lär det bli *s* Vi jobbar alltid 2 personer när det är badvaktstid (ibland har vi uthyrt till tex fritids mm, och de sköter sig själva och får badvakta själva). Så hoppa i vattnet lär jag ju inte behöva göra, eftersom man jobbar 2 pers ihop (sköter som sagt även kassan mm samtidigt).

• vårsol

Okej, vad skönt! Men du kanske kan få göra lite mer av de andra arbetsuppgifterna, städa omklädningsrum och sitta i kassan? Då slipper du vara så mkt i värmen och blir inte lika utsatt för kloret.

• clary

jo, jag får väl sitta ensam i kassan *muttrar* (normalt sett sitter båda vid bassängen, men går till kassan om det kommer en kund).

Ingen som vet vart man kan vända sig för att få reda på fakta om värmen och kloren mm är skadligt?

• jl81

Hej! i fredags var jag på badhuset med den skolan som jag jobbar på och jag är gravid i v 9 jag klarade inte av lukten eller det fuktiga värmen blev yr och illamående men jag tror inte att det är farligt

• Mickis74

Har svårt att tro att värmen eller kloret skulle vara farligt......man får ju bada under graviditeten. Däremot är det nog viktigt med extra vätska under arbetspassen eftersom det är varmt o fuktigt inne i ett badhus.

• clary

Det är väl en himla skillnad att bada en timma om dagen, jämförts med att sitta och jobba där 8 timmar per dag, 5 dagar i veckan?

Svar på tråden Jobba i badhus- farligt?