• Funderingar

Skötväska till syskonvagn

Vilka skötväskor kan man ha till syskonvagnar? Har ni några tips på en bra skötväska som man kan ha till syskonvagnen? Ännu bättre om man skullle kunna ha d en både till vanliga vagnen och till syskonvagnen.

• Svar på tråden Skötväska till syskonvagn
  • buffybus

jag har syskonvagn o har köpt en vanlig väska från stadium.. den lägger jag i varukorgen bara...

• Funderingar

Ja okej, men om jag nu vill ha en skötväska att hänga på vagnen - har du ngt bra tips?

• buffybus

hmm ja det finns ju såna skötväskor som e till för just tvillingvagn.. men vad var det nu för märke.. hehe.. skiphop kanske det va.... kolla upp det

• Nikki S

Det finns speciella "klämmor" du kan köpa på babyland. Jag har en vanlig väska från stadium och ska köpa dessa.

• Nikki S

Det finns speciella "klämmor" du kan köpa på babyland. Jag har en vanlig väska från stadium och ska köpa dessa.

• Funderingar

det ska jag göra! Tack!

• Liiii

Jag har en babytravel tvillingvagn och jag har en väska från brio. Den går oxå bra att ha på en enkelvagn, har den på en brio och på emmaljunga scooter

Lukas 070530, Linnea 090613
  • Funderingar

Nikki S:
    Vadå för klämmor? Hur fungerar de?

lie2:
    Men räcker den vanliga brio-skötväskan över hela handtaget alltså?

• Roxter

Jag har en Graco-väska som förrutom stora axelremmen har två mindre remmar på vardera sida med knappar så att man kan knäppa fast den med dessa i/runt styret. Den hänger då mitt på styret och högt upp, hur perfa som helst!

• Liiii
    Liiii skrev 2009-11-20 23:58:57 följande:
    Jag har en babytravel tvillingvagn och jag har en väska från brio. Den går oxå bra att ha på en enkelvagn, har den på en brio och på emmaljunga scooter
    Ja då inga problem, det är en ganska lång rem som man kan spänna ut och in efter hur man vill ha den.

jag har den brio väskan som är lite avlång, med ett stort fack och så är det 2 små fack på framsidan och så är det hållare för t ex flaska på båda sidor. och på baksidan finns ett fack med en skötbädd i.
    Lukas 070530, Linnea 090613
  • Nikki S

Hm, hur ska jag förklara. Du kan fästa de i handtaget, om vi tittar på tex babytravel så är det ju en stång i mitten som delar av det stora handtaget. Så om du fäster en krok (de fäst med kardborre) i mittenstången och en på ena sidan så kan du sedan fästa en väska i dom. Dålig på att förklara jag vet men om du går in på babylandshemsida och sedan på barnvagnstillbehör så hittar du de där!

• Tigerwoman

Jag har haft en vanlig SkipHop även till syskonvagnen. Sätter den på chassit på ena sidan och på den där mittpinnen (hade en UJ) på ena sidan.

• Funderingar

Tack för alla svar! Om det nu inte finns en sådan "mittpinne" på vagnen... fungerar de inte då? Behver man då den speciella dubbelskötväskan?

• Roxter

Jag har ingen mittpinne och den funkar alldeles utmärkt ändå.

• Funderingar

Tack för svaren! Ska kika runt lite bl.a. på Brion. Om någon har något mer bra tips så får ni gärna fortsätta komma med idéer!

Svar på tråden Skötväska till syskonvagn