• Anonym

Kan inte föra in tampongen längre!

Jag vet inte vad som hänt, men när jag försöker föra in en tampong tar det tvärt stopp bara en liten bit in. Senast innan idag gick det, och det har alltid gått, men i eftermiddags gick det bara inte. Försökte med 2 stycken, och fick till slut låta den sitta precis innanför öppningen och skava som fasen.
    När den kommit in hela precis innanför tar det stopp, hur jag än vrider och vinklar den, och hur jag än hukar och försöker, den böjs där. Jag har känt efter och det känns som vanligt, och sitter såklart ingen tampong eller ngt bakom.

Jag tycker detta är jätteskumt, har någon varit med om detta?

• Svar på tråden Kan inte föra in tampongen längre!
  • Anonym (torris)

jag blev torr av mitt tidigare preventivmedel och fick stora problem med att använda tamponger och även ha sex...

• Anonym

Anonym (torris) skrev 2009-11-20 22:14:12 följande:

jag blev torr av mitt tidigare preventivmedel och fick stora problem med att använda tamponger och även ha sex...
    Mensen är på upphällningen just nu, så jag funderade på om det var just att jag var för torr och att det var därför det inte gick. Jag gick därför utan en halvtimme kanske för att det skulle hinna komma ner lite så det gick lättare, men det blev likadant ändå.
  • Thegran
    Anonym skrev 2009-11-20 22:18:13 följande:
    Anonym (torris) skrev 2009-11-20 22:14:12 följande:
    Mensen är på upphällningen just nu, så jag funderade på om det var just att jag var för torr och att det var därför det inte gick. Jag gick därför utan en halvtimme kanske för att det skulle hinna komma ner lite så det gick lättare, men det blev likadant ändå.
    testa att ta lite glidmedel på toppen av tampongen och se om det blir någon skillnad.
  • Anonym
    Thegran skrev 2009-11-20 22:19:26 följande:
    testa att ta lite glidmedel på toppen av tampongen och se om det blir någon skillnad.
    Jag har tyvärr inget glidmedel eller vasselin eller något som fungerar liknande hemma.
    Jag har aldrig behövt något sådant för att föra in tampongen förut under alla mina år med mens, det känns lite lustigt att det blev så pang bom idag..
  • Thegran
    Anonym skrev 2009-11-20 22:21:45 följande:
    Jag har tyvärr inget glidmedel eller vasselin eller något som fungerar liknande hemma. Jag har aldrig behövt något sådant för att föra in tampongen förut under alla mina år med mens, det känns lite lustigt att det blev så pang bom idag..
    använd binda istället, så kan du testa nästa gång när mensen är rikligare istället.
  • Anonym (ohps)

Så blev det för mig en gång med, men då hade jag glömt att ta ur den förra... :/ Det tog ett tag innan jag upptäckte det.

• Anonym
    Thegran skrev 2009-11-20 22:22:58 följande:
    använd binda istället, så kan du testa nästa gång när mensen är rikligare istället.
    Jag använder inte binda, men jag har så pass lite nu att jag klarar mig utan i natt, så får jag testa i morgon bitti igen om jag fortfarande blöder då..
    Anonym (ohps) skrev 2009-11-20 22:23:12 följande:
    Så blev det för mig en gång med, men då hade jag glömt att ta ur den förra... :/ Det tog ett tag innan jag upptäckte det.
    Hoppsan! Så kan det gå, ibland är man snurrig! Dock har jag känt efter, och det sitter ingenting i kanalen.
Svar på tråden Kan inte föra in tampongen längre!