• skånebo

Sköldkörtelproblem????

Hej alla!!

Finns det ngt samband mellan PCOs och sköldkörtelproblem. När jag var och tog prover i samband med min uteblivna mens, som läkaren konstaterade var pga PCOs, så visade blodprovet tydligen att jag hade ngn typ av problem med sköldkörteln. Har nu tagit om det blodprovet och väntar på svar.. Men jag e såå orolig, är detta nåt som e farligt, jag vill så gärna bli gravid..
    Inbillar mig att jag e typ jättesjuk, jag som typ aldrig tagit en medicin i hela mitt liv. Först besked om PCO och nu detta, blääää...

Hoppas det finns ngn vänlig där ute som kan lindra min ångest lite:) Är jämt trött, har huvudvärk, o dåligt humör, e detta vanliga symptom, är nämligen inte mitt vanliga jag om man säger så..

• Svar på tråden Sköldkörtelproblem????
  • IsaCMoJs

Jag fick också det i samband med min barnlöshetsutredning. Jag har hypothyreos (för låg ämnesomsättning) och har idag ett barn på snart 1 år, vi blev gravida efter 3 år...

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • LiselottePCOS

Problem med sköldkörtelhormon kan ge PCO -liknande äggstockar.
    Det finns studier som viar på att det är vanligare med sköldkörtelproblem vid PCO /PCOS.
    Sköldlörtelprov bör alltdi tas vid misstanke om PCO/PCOS för att uteluta problem med sköldkörteln.

• MoaL

Hade en fundering. Jag tog prov på sköldkörteln. Detta skulle man ta 2-4 mensdagen. Nu tog jag detta på dag 1 för jag hade inte möjlighet att göra det någon annan dag. kan detta göra så att det blir missvisande resultat, eller om man hade haft nåt problem så hade synts på testet?

• Ichi

Har också problem med både sköldkörtel och PCO. Jag har börjat äta levaxin för att få ordning på ämnesomsättningen igen. Det är något man troligen får äta hela livet men man blir piggare, gladare m.m. även om det tar lite tid.

Så skippa ångesten och se det positivt, det går att göra ngt åt det =)

• Jennie1987

Jag föddes utan sköldkörtel och har PCO, så jag vet precis hur det är...
    Levaxin är något som jag ätit sen jag var 6 dagar gammal och kommer få göra resten av mitt liv.

Svar på tråden Sköldkörtelproblem????