Moder07 skrev 2009-11-21 11:10:59 följande:
Det funkar inte:/ Min sambo har testat olika alternativ på sidan där nu, han jobbar med datorer så han kan det där... Sidan är mer för att göra förstoringar men det är inte det det här handlar om... Fasiken oxå... För i själva worddokumentet kan man ju göra stur stor bokstav som helst och lek med tanken att jag ha en bokstav i A2 storlek.. det innebär att om jag förstorar bokstaven så mycket så kommer jag bara se 1/4 på ett A4 eftersom A2 blir ju 4 st A4.. så är inte en förstoring som ska göras utan mer att förstoringen är redan gjort i programmet men jag vill att den skriver ut 4 A4-sidor så man får ut hela bokstaven istället som jag får nu, får ett A4 med bara en 4:e dels del av bokstaven... Blev komplicerat detta...:/
nja antingen förstår jag inte problemet eller så har ni inte fattat programmet :)
om han nu "kan" datorer... tanka hem illustrator där ska det finnas intällningar i programmet läste jag lite snabbt då jag sökte på google åt dig. Finns det i illustrator så finns det nog i liknande program.
annars så sök på google med lämpliga sök ord som du tycker passar :)
typ
Skriva ut typsnitt 400 på a4
eller vilka ord du tycker passar. tror det går lättast fastiskt och du känner nog igen beskrivningen fortast då :)
lycka till :)