Roliga ideér på julkort
Dags att tänka ut årets julkort och jag kommer inte på nåt kul. Vill inte bara sätta på ungen en tomteluva och ta en bild utan hellre hitta på nåt kuul och lite busigt. Några ideér? Vad gör ni?
Dags att tänka ut årets julkort och jag kommer inte på nåt kul. Vill inte bara sätta på ungen en tomteluva och ta en bild utan hellre hitta på nåt kuul och lite busigt. Några ideér? Vad gör ni?
Hej Fröken Inga!
Jag har en kompis som i år har bestämt sig för att själv spela och sjunga in olika julsånger i en rockig version som han sen bränner ut på en cd och skickar till sina nära o kära:)
Om man inte är fullt så musikalisk och tekniskt bevandrad kan man kanske göra en slideshow med foton på familjen från året som gått, med en julsång spelandes i bakgrunden, bränna ut den på cd-skivor och skicka...
Jag vet inte om jag var till nån större hjälp, men jag känner mig peppad att själv försöka få iväg julkort i år:)
Lät fint men jag är inte så bra på sånt tyvärr. Nån kul bild är mer min ambitionsnivå. Förra året tog jag på henne tomteklänningen och gav henne en stor skål med gröt. Hon hade just börjar med mat så det var första gången hon åt gröt. Blev rolig bildserie. Hon fick leka tills hon tröttnade och all gröt låg utsmetad omkring henne.
Min kompis gjorde en grej jag tänkte försöka med, barnet var utklädd till tomte och fick ett stort pepparkakshjärta som det stod "God Jul" på med kristyr.
Gäller bara att få fint kort innan det är för uppätet ;)
Ja, det lät som en kul grej.
Min lilla dam älskar att klä ut sig. Det skulle man kunna använda. Ge henne jättestorra tomtekläder kanske...
Jag hittade ett jätteroligt sätt att skicka julkort här: magiskajulkort.se
Det fungerear i och för sig bara om du har Facebook-konto, men om du har det är det både roligt och trevligt. Det som händer är att dina statusuppdateringar blandas med den Facebookkompis du väljer, och sen bildar texterna olika julmotiv, som sen skickas som julkort!
Testa själva, jag tyckte det blev jättefint!
Jag hade an härlig julkort sista år. I julkort foto var syskon i badkaret, satte sig på midjan i ett badrock. Bilden limmades på basen och över den hade barnens moder kommit med en tunn sladd, filt etc. en klädlinje som sedan torkade ut kläderna i blötläggningen. det var att repet hängdes med spett och klänning etc., även om mamma hade hittat några små kläder!