• åttiofemma

maxi cosi eller akta graco cosmic comfort?

Ja, som rubriken lyder..... Vilken hade ni valt?
    Min lilla tjej är 5 månader nu. Väger strax över 7 kg. Kan hon sitta i maxi cosin redan nu eller är det lite tidigt? Den är ju från 9 kg om jag inte minns fel. Tycker det verkar bra att det är nackstöd i akta gracon ifall hon somnar o.s.v...så inte huvudet "hänger och slänger". Eller går det lika bra i maxi cosin ändå? Man kan ju köpa en sån som man kan sätta runt nacken när de somnat kanske?

Hjälp mig att välja!

• Svar på tråden maxi cosi eller akta graco cosmic comfort?
  • cicci85

jag har en aktagraco duoflex och den har ju sånt nackstöd som cosmicen. HUvudet ramlar ner när barnen somnar ändå, blir kasnke samma på cosmicen.

Jag skulle köpt en maxicosi om den passar bra i bilen. Jag har en britax secura som är liknande, har en huvudkudde från britax som ger mer stöd på sidorna.

• jennsans

skulle inte sätta barnet i stolen om barnet väger för lite..
    vi har en maxi cosi mobi o gillar den skarpt då den går o fälla/luta lätt så åker iaf inte sonens huvud så värst mycket.. när vi sen behövde 2 stolar så köpte vi en cosmic comfort men han fick inte ens plats i nackstödet.. så det används inte hos oss..

• trombon

Har också en Maxi-Cosi Mobi som funkar alldeles utmärkt, smidig att fälla till sovläge och rymlig. Stora tjejen har åkt jättebra i den fram till 4-år och nu sitter lillebror i den (9 månader) sedan några veckor tillbaka. Tycker dock den tar stor plats, vi kan knappt använda framsätet framför (har den i bak) när barnens ben behöver utrymme, så det är väl en nackdel om man måste nyttja alla platserna i bilen samtidigt. Men så länge den är bebisar är det inga som helst problem.

• Snuttetass

Vi har en maxi cosi mobi och är jättenöjda med den !
    Ett tips är ju att få testa stolen i bilen så man ser hur stor plats den tar om man nu inte har en jättestor bil.
    Nånting som jag tycker är väldigt smidigt är att flytta stolen til "sovläge" på bara en sekund. Vi är supernöjda med valet av stol ! Sonen har varit nöjd i den sen första dagen vi bytte från babyskyddet.

Men jag skulle dock INTE sätta ner ett barn i den som väger under 9 kilo.
    viktrekomendationen är där av en anledning !

Svar på tråden maxi cosi eller akta graco cosmic comfort?